Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karşılaştırmalı Siyaset Bilimi SBK 432 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ZEYNEL ABİDİN KILINÇ
Dersi Verenler Prof.Dr. ZEYNEL ABİDİN KILINÇ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Grv. Onur TÜRKÖLMEZ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Karşılaştırmalı siyasal analizin teori, metot ve yaklaşımlarının klasik ve güncel örneklerle öğrencilere aktarılması.

Dersin İçeriği

Bu ders kültür, sosyal yapı ve kurumlar gibi temel toplumsal unsurların siyasal açıdan analizini yapar. Demokrasi ve ekonomik gelişme ilişkisi, otoriter ve demokratik rejimlerin ortaya çıkış biçimi, farklı hükümet biçimleri ve demokratik yönetimlerin etkinliği incelenmektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Karşılaştırmalı siyaset biliminin tarihsel süreçte gelişimini analiz eder. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Karşılaştırmalı siyasette metodolojik yaklaşımları analiz eder Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Karşılaştırmalı Siyaset Yaklaşımı: Tarihsel süreç Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı
2 Davranışsal Devrim Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı
3 Kültürel Yaklaşım Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı
4 Kurumsal Yaklaşım Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı
5 Yeni Kurumsalcılık Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı
6 Rasyonel Tercih Teorisi Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı
7 Demokratikleşme ve Toplumsal İlerleme Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı
8 Bağımlılk Teorisi Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı
9 Ara Sınav
10 Hükümet Sistemleri Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı
11 Toplumsal Gelişme: Kurumsal Yaklaşım Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı
12 Toplumsal Gelişme: Kültürel Yaklaşım Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı
13 Otoriter Rejimler Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı
14 Genel değerlendirme Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek X
3 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak X
4 Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek
5 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak X
6 Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak X
7 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek
9 Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak X
10 Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma
11 Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek
12 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak X
13
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 9 9
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5