Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim Sorunlarının Analizi | SBK 412 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdülkadir Aksoy |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kamu yönetiminin çeşitli alanlarındaki sorun alanlarını inceleyerek güncel kuramsal ve pratik tartışmaları anlayabilmek. |
Dersin İçeriği | Kamu yönetimi disiplininin kimlik krizi, AB krizi ve kamu yönetimine yansımaları, ekonomik krizler ve kamu yönetimi, yeni kamu yönetimi reformları ve kamu yönetimine yansımaları, Türkiye´nin AB üyeliği ve kamu yönetimi, Türkiye´de kamu yönetiminin denetim, mali yönetim, insan kaynakları yönetimi sorunları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu yönetimiyle ilgili kuramsal ve pratik gelişmeleri anlar ve takip eder. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Kamu yönetimi disiplininiyle ilgili kuramsal sorunları analiz eder ve çözümler. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav , |
3 | Kamu yönetimi reform uygulamalarına eleştirel perspektiften yaklaşabilir. | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Denetim, planlama, insan kaynakları gibi kamu yönetiminin çeşitli alanlarındaki güncel gelişmeleri takip eder, sorunları çözümler | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu yönetimi disiplininde kimlik krizi sorunu | |
2 | Yeni kamu yönetimi reform uygulama ve sonuçlarının analizi | |
3 | Türkiye´de kamu yönetimi reformları ve başlıca sorunlar | |
4 | Kamuda personel yönetimine ilişkin temel sorunlar | |
5 | Yerel yönetimlerle ilgili temel sorunlar | |
6 | Kamu mali yönetimiyle ilgili temel sorunlar | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Türkiye´de kamu yönetimi sorunlarının kökenleri | |
9 | Kamu yönetiminde temel sorunlarla ilgili çözüm politika ve uygulamaları | |
10 | AB krizi ve Türkiye´de kamu yönetimi | |
11 | Kamu yönetiminin demokratikleştirilmesi sorunu | |
12 | Küreselleşme ve kamu yönetimine etkileri | |
13 | Ekonomik krizler ve kamu yönetimi | |
14 | Örnek olay incelemesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - Acar, H ve Özgür, H. (2003), Çağdaş Kamu Yönetimi I, Nobel Yayınları, Ankara. - Acar, H ve Özgür, H. (2003), Çağdaş Kamu Yönetimi II, Nobel Yayınları, Ankara. - Çevik, H.H. (2010), Kamu Yönetimi, Kavramlar, Sorunlar, Tartışmalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
Ders Kaynakları | - Öktem, M. K. ve Ömürgönülşen, U. (2007), Avrupa Birliğine Üyelik Sürecinde Türk Kamu Yönetimi, İmaj Yayıncılık, Ankara. - Aksoy, Ş ve Üstüner, Y. (2007), Kamu Yönetimi Yöntem ve Sorunlar, Nobel Yayınları, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | X | |||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
11 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X | |||||
13 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |