Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Yönetim Teknikleri SBK 438 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Abdülkadir AKSOY, Arş. Gör. Ömer Faruk Köktaş
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı Kamu kurumlarının başarısında rol oynayacağı düşünülen stratejik yönetimin öğrenilmesi
Dersin İçeriği Bu derste stratejik yönetime geçiş ve kamuda stratejik yönetim uygulamaları ele alınmaktadır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Strateji ve stratejik yönetim kavramını bilir ve analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Stratejik yönetimin farklarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Stratejik planlama ile geleneksel planlama arasındaki ilişkiyi kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Stratejik plan hazırlanmasını bilir ve yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Performans programı hazırlayabilir ve yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Faaliyet raporu hazırlamasını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Strateji kavramı ve stratejik yönetim Veysel Eren ve Ufuk Durna, Kamu Sektöründe Stratejik Yönetim, Amme İdaresi Dergisi 35/1 Mart-2002, s. 55-75, Dinçer, Ömer, Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Genişletilmiş 6. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul. 2003
2 Geleneksel yönetim anlayışı ve stratejik yönetim “Kamu Örgütlerinde Stratejik Yönetim”, Çağdaş Kamu Yönetimi-II, Nobel Yayın, 2004, s. 207-251, Ömer Dinçer (2003), Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma -1- Değişimin Yönetimi İçin Yönetimde Değişim, Mehmet Barca “Kamu Politikalarına Nasıl Stratejik Yaklaşı
3 Stratejik yönetim süreçleri Hüseyin Özgür, “Kamu Örgütlerinde Stratejik Yönetim”, Çağdaş Kamu Yönetimi-II, Nobel Yayın, Ankara, 2004, s. 207-251
4 Stratejik planlama unsurları Eren, Erol , Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, Beta Yayınları, 5. Baskı, İstanbul. 2000, Ömer Dinçer, Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, Timaş Yayınları, İstanbul, 1991, Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu (2. sürüm)
5 Durum analizi Ömer Dinçer, Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, Timaş Yayınları, İstanbul, 1991, Eren, Erol , Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, Beta Yayınları, 5. Baskı, İstanbul. 2000, Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu (2. sürüm)
6 SWOT analizi, trend ve senaryo geliştirme Ömer Dinçer, Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, Timaş Yayınları, İstanbul, 1991, Eren, Erol , Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, Beta Yayınları, 5. Baskı, İstanbul. 2000, Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu (2. sürüm)
7 Stratejik amaç belirleme Ömer Dinçer, Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, Timaş Yayınları, İstanbul, 1991, Eren, Erol , Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, Beta Yayınları, 5. Baskı, İstanbul. 2000, Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu (2. sürüm)
8 Stratejik hedef belirleme Ömer Dinçer, Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, Timaş Yayınları, İstanbul, 1991, Eren, Erol , Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, Beta Yayınları, 5. Baskı, İstanbul. 2000, Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu (2. sürüm)
9 ARASINAV
10 Amaç ve hedeflerin performans hedeflerine dönüşmesi Strateji Geliştirme Birimlerinin Çalışma Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelik, Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu (2. sürüm)
11 Performans göstergesi geliştirme Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü, Performans Esaslı Bütçeleme Rehberi (Pilot Kurumlar İçin Taslak), www.bumko.gov.tr. 2004, Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu (2. sürüm)
12 Performans programı bütçe ilişkisi Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü, Performans Esaslı Bütçeleme Rehberi (Pilot Kurumlar İçin Taslak), www.bumko.gov.tr. 2004, Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu (2. sürüm)
13 Faaliyet ve projelerin tespiti Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü, Performans Esaslı Bütçeleme Rehberi (Pilot Kurumlar İçin Taslak), www.bumko.gov.tr. 2004, Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu (2. sürüm)
14 Faaliyet raporu ve hazırlanması Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları Hakkında Yönetmelik, Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu (2. sürüm)
Kaynaklar
Ders Notu Yukarıda belirtilen eserler
Ders Kaynakları ilgili mevzuat
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek X
3 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak X
4 Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek X
5 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak X
6 Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak X
7 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek X
9 Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak X
10 Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma X
11 Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek X
12 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak X
13 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 4 4
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5