Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Kamu Yönetimi SBK 106 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSA EKEN
Dersi Verenler Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU, Prof.Dr. HAMZA AL, Prof.Dr. MUSA EKEN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ömer Faruk Köktaş

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk kamu yönetiminin tarihsel gelişimi ile mevcut yapısı ve işleyişini öğrenmek.

Dersin İçeriği

Türk kamu yönetiminin yapısı, merkezi yönetim ve yerinden yönetim kuruluşları, düzenleyici ve denetleyici kurumlar, kamu yönetiminin işleyişi, kamu yönetiminin denetimi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk kamu yönetimini analiz etmek için gerekli olan teori, kavram ve yaklaşımları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Kamu yönetiminin örgütlenmesine ilişkin temel kavram ve ilkeleri bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Türkiye'de merkezi yönetimin başkent örgütü ve taşra teşkilatını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Türkiye'de hizmet yerinden yönetim kuruluşlarının türleri, temel özellikleri ve işleyişlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Türkiye'de kamu yönetiminin denetimi ve hesap verme sorumluluğuna ilişkin temel kavramları, denetim türlerini ve süreçlerini anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Türk kamu yönetiminde yeniden yapılanma çalışmalarını ve Türk kamu yönetiminin yaşadığı dönüşümü kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 Türkiye'de kamu yönetiminin temel sorunlarının farkındadır ve bu sorunların çözümüne yönelik politika ve öneriler geliştirir.
8 Türkiye'de kamu yönetiminin örgütlenmesine ilişkin başlıca Anayasal, yasal ve idari düzenlemeleri yorumlar ve uygulamaya aktarabilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk Kamu Yönetiminin Örgütlenmesinde Tarihsel Gelişim
2 Merkezden Yönetim - Yerinden Yönetim Örgütlenmesi
3 Türk Kamu Yönetiminin Örgütlenmesinde Anayasal İlkeler (Tarihsel Gelişimi İle birlikte)
4 Örgüt Yapısı I: Merkezden Yönetimin Başkent Kuruluşları (Tarihsel Gelişim ve farklılıklar)
5 Örgüt Yapısı II: Merkezden Yönetimin Başkent Kuruluşları (Cumhurbaşkanlığı, Bakanlıklar, Bağlı Kuruluşlar)
6 Örgüt Yapısı III: Merkezden Yönetimin Taşra Kuruluşları (Tarihsel Gelişim ve Farklılıklar)
7 Örgüt Yapısı IV: Merkezden Yönetimin Taşra Kuruluşları (İl, İlçe, Bölge)
8 ARASINAV
9 Örgüt Yapısı V: Yerinden Yönetim (Fonksiyonel Yerinden Yönetim Kuruluşları I)
10 Örgüt Yapısı VI: Yerinden Yönetim (Fonksiyonel Yerinden Yönetim Kuruluşları II, Coğrafi Yerinden Yönetime giriş)
11 Kamu Yönetiminin Denetlenmesi I
12 Kamu Yönetiminin Denetlenmesi II
13 Türk Kamu Yönetiminin Temel Sorunları
14 Türk Kamu Yönetiminde Değişim ve Reform Çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu

Ders dönemi içinde "ders notu" ve "makale" sisteme yüklenmektedir.

Ders Kaynakları

Bilal Eryılmaz (2019), Kamu Yönetimi, İstanbul

Bilal Eryılmaz (2017), Tanzimat ve Yönetimde Modernleşme, İstanbul

İlber Ortaylı (2012), Türkiye Teşkilat ve İdare Tarihi, Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek X
3 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak X
4 Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek X
5 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak X
6 Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak X
7 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek X
9 Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak X
10 Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma X
11 Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek X
12 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak X
13 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5