Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Öncesi Eğitime Giriş, İlke ve Yöntemler | CGP 110 | 2 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin okul öncesi eğitimi, okul öncesi eğitimi kurumu hakkında temel konularda bilgi edinmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Okul öncesi eğitimi tanımı, önemi, ilkeleri, Türkiye'de ve dünyada erken çocukluk, okul öncesi eğitim, Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri, gereksinimleri, Okul öncesi eğitimi temel alan yaklaşımlar, Okul öncesi öğretmenin özellikleri, Okul öncesi çalışanlarının özellikleri, Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, Okul öncesi eğitimi programları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitiminin temel kavram ve bilgilerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Okul öncesi öğretmenin ve çalışanlarının özelliklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Okul öncesi kategorisindeki farklı yaş çocuklarının özelliklerini ve gereksinimlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Yerel ve küresel bağlamda okul öncesi eğitimdeki yeni trendleri ve güncel meseleleri tartışabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Farklı program yaklaşımları ile ilgili bilgi ve fikir sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel mekan özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Çocukların gelişime uygun öğrenme deneyimleri hazırlar ve kurgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş – Dersin tanıtılması kaynaklar ile ilgili bilgi verilmesi | |
2 | Okul öncesi eğitimi, tanımı, önemi ve yararları, ilkeleri | |
3 | Türkiye’de okul öncesi eğitimin gelişimi ve okul öncesi eğitim kurumu örnekleri | |
4 | Dünya'da okul öncesi eğitimin gelişimi ve okul öncesi eğitim kurumu örnekleri | |
5 | Dünya'da okul öncesi eğitimin gelişimi ve okul öncesi eğitim kurumu örnekleri | |
6 | Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri | |
7 | Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri | |
8 | Okul öncesi eğitiminde kullanılan temel modeller, yaklaşımlar | |
9 | Okul öncesi eğitiminde kullanılan temel modeller, yaklaşımlar | |
10 | Yarıyıl içi sınavı | |
11 | Okul öncesi eğitiminde kullanılan temel modeller, yaklaşımlar | |
12 | Okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri ve fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri | |
13 | Okul öncesi öğretmeninin, çalışanlarının özellikleri | |
14 | Okul öncesi eğitimi programları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Balat, G. U. (2010) Okul Öncesi Eğitime Giriş, Pegem, Ankara. Haktanır, G. (2008) Okul Öncesi Eğitime Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |