Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma ve Deneme Yöntemleri | GDM 616 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK ANGIN YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Deneysel çalışmaların planlanması ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi amacıyla istatistiksel test yöntemlerinin kavranması ve uygulanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Ortalama, Varyans ve Standart Sapma Tanımları ile istatistiksel hesaplama yöntemlerini içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistiksel kavramları kavrar ve uygular | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Ortalama, varyans ve standart sapma hesaplamalarını kavrar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Varyans analiz tekniğini kavrar ve uygular | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Korelasyon analizini kavrar ve uygular | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Ki-kare testini kavrar ve uygular | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Regresyon analizini kavrar ve uygular | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
7 | Korelasyon katsayısını hesaplar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
8 | Homojenlik kontrolünü kavrar ve uygular | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
9 | Deneysel çalışma sonuçlarını değerlendirir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve kaynak kitaplar | |
2 | Genel istatistiksel tanımlar | |
3 | Ortalama, varyans ve standart sapma | |
4 | Ortak varyans yöntemi ve örnek sorular | |
5 | Varyans analiz tekniği ve örnek sorular | |
6 | Korelasyon analizi ve örnek sorular | |
7 | Regresyon analizi ve örnek sorular | |
8 | Ki-kare testleri ve örnek sorular | |
9 | Doğrusal korelasyon, doğrusal olmayan regresyon | |
10 | Tesadüfi örnekleme | |
11 | Önemlilik kontrolü | |
12 | Gözlem ve deneme kavramları | |
13 | Korelasyon katsayısı | |
14 | Homojenlik kontrolü, T-dağılımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Öğretim Üyesi tarafından hazırlanan ders notları 2- Yıldırım, M.B., Dere, S., 2005, Uygulamalı İstatistik, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Tarla Bitkileri Bölümü, İzmir. 3- Özdamar, K., 2003, Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitabevi, Eskişehir. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında literatür araştırması yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verilerden hareket ederek kullandığı bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikirlerle yöntemler geliştirme yeteneği; sistem, süreç veya ürün tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kapsamı hakkında ayrıntılı bilgi edinebilme | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri iyi analiz etme, bunlara ulaşma ve değerlendirmede doğru yolu izleme kabiliyeti | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak paylaşabilme becerisi | ||||||
9 | Verilerin elde edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; bunları etkili bir şekilde inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |