Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Graduatıon Thesıs | SBK 900 | 0 | 0 + 0 | 0 | 120 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yrd.Doç.Dr. Erkan ATAK Yrd.Doç.Dr. Gülsen TEZCAN KAYA Yrd. Doç. Dr. Tülin ÇORUHLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel amaca hizmet eden, alanında özgün bir araştırmayı ortaya koymak. |
Dersin İçeriği | Belirlenen konu dahilinde tez içeriği oluşturmak, araştırma yapmak, bulguların analiz ve sentezini yapmak, belirli akademik kurallar çerçevesinde tez yazmak ve bunu bilim camiasına sunmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Explanation of course content | |
2 | Subject detection | |
3 | Content detection | |
4 | Content detection | |
5 | Literature search | |
6 | Literature search | |
7 | Presentation preparation method | |
8 | Presentation preparation method | |
9 | Academic writing rules | |
10 | Academic writing rules | |
11 | Academic writing rules | |
12 | Evaluation and Comparison | |
13 | Presentation and Discussion | |
14 | General Evaluation |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tespit edilen konuya göre şekillenmektedir. |
Ders Kaynakları | SÖZEN M.-TANYELİ U., Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü,İstanbul, 1986. Suut Kemal Yetkin, İslam Sanatı Tarihi, 1954. AHUNBAY, Zeynep., Mimar Sinanın Eğitim Yapıları Medreseler, Darülkurralar, Mektepler, Mimarbaşı Koca Sinan Yaşadığı Çağ ve Eserleri, İstanbul: T.C. Başbakanlık Vakıflar Genel Müdürlüğü,1986. ARSEVEN Celal Esad.,Türk Sanatı Tarihi: Menşeinden Bugüne Kadar Mimari, Heykel, Resim, Süsleme ve Tezyini Sanatlar,İstanbul: Maarif Basımevi,1971. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Having comprehensive knowledge on bureaucracy, human resource management, social structure of Turkey, Turkish political life, theories of democracy, human rights e.g. | ||||||
2 | Having skills regarding methodology and research techniques for producing, using and accessing knowledge. | ||||||
3 | Having potential and ability of development himself/herself on the career fields of public administration like governing, inspectorship and controllership. | ||||||
4 | Having qualities for varying positions of management (for instance human resources, public relations, finance and inspection) in public organizations, political institutions, private sector and non-profit establishments. | ||||||
5 | Having different views for issues, facts and cases, having capacity of proposing solutions, and preparing program and decision drafts. | ||||||
6 | Following theoretical and practical developments in the fields of administration, law, politics, urbanization and environmental issues at national and international levels. | ||||||
7 | Compatible for team work, having ability of taking initiative, open for innovative ideas and analytical thought. | ||||||
8 | Using Turkish properly, expressing himself/herself accurately and has ability of empathy. | ||||||
9 | Awareness of professional and scientific ethical codes. | ||||||
10 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 2 | 32 |
Mid-terms | 1 | 15 | 15 |
Quiz | 1 | 7 | 7 |
Assignment | 1 | 25 | 25 |
Final examination | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 120 |