Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyomedikal Teknolojileri | LAB 205 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tıbbi cihazların tanımı, sınıflandırması ve cihaz kullanımını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Biyomedikal teknolojinin tanımı,faydaları, Elektrik akımının tarifi, Magnetizma ve elektromagnetizma, Elektrik enerjisi kaynakları, üreteçler, Doğru akım ve dalgalı akım , Elektromagnetizma , Direnç, kondansatör self bobinleri, transformatörler ve bunların elektrik devrelerinde kullanılması , Atom teorisi , Elektronegatif ve elektropozitif atomlar ,Elektrik enerjisinin tıp cihazlarında kullanılması , Elektrik akımının yarattığı tehlikeler ve bunlardan korunma yolları , Redresörler, vakum lambalar, yarı iletkenler, Elektrik enerjisi ile çalışan cihazlarda arızaların bulunması , Biyomedikal teknolojinin uygulanması , Sağlık kuruluşlarında bulunan merkezi sistemler , Tıbbi cihazların tanımı ve sınıflandırılması , Mekanik, elektrikli ve elektronik cihazlar , Teşhis ve tedavi cihazları , Cihazların sağlanması , Şartnamenin hazırlanmasında gözönüne alınması gereken konular ve özellikler , Satın alınan cihazların kontrolü ve bunları kullanacak personelin eğitimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medikal cihazların elektrik enerjisi ile çalıştığını ve elektrikten koruma yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Cihazın teşhis yada tedavi amaçlı kullanımını hatırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Cihaz ihtiyaçlarının nasıl belirlendiğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Cihazlardan hastaların maksimum yararlanmasını sağlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
5 | Cihazların satın alma ile ilgili belgelerinin hazırlanmasını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyomedikal teknolojinin tanımı,faydaları | |
2 | Elektrik akımının tarifi | |
3 | Magnetizma ve elektromagnetizma | |
4 | Elektrik enerjisi kaynakları, üreteçler, Doğru akım ve dalgalı akım , Elektromagnetizma | |
5 | Direnç, kondansatör self bobinleri, transformatörler ve bunların elektrik devrelerinde kullanılması | |
6 | Atom teorisi, Elektronegatif ve elektropozitif atomlar | |
7 | Elektrik enerjisinin tıp cihazlarında kullanılması, Elektrik akımının yarattığı tehlikeler ve bunlardan korunma yolları | |
8 | Redresörler, vakum lambalar, yarı iletkenler, Elektrik enerjisi ile çalışan cihazlarda arızaların bulunması | |
9 | Biyomedikal teknolojinin uygulanması | |
10 | yıl içi sınavı | |
11 | Sağlık kuruluşlarında bulunan merkezi sistemler | |
12 | Tıbbi cihazların tanımı ve sınıflandırılması, Mekanik, elektrikli ve elektronik cihazlar, Teşhis ve tedavi cihazları | |
13 | Cihazların sağlanması, Şartnamenin hazırlanmasında gözönüne alınması gereken konular ve özellikler | |
14 | Satın alınan cihazların kontrolü ve bunları kullanacak personelin eğitimi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Biyomedikal Mühendisliğinin Temelleri, Nobel Akademik Yayıncılık |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili teşhise yönelik verilerin eldesi ve muhafazası ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, Sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | ||||||
12 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |