Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kısa Yoğun Acil Psikolojik Danışma RPD 626 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Erol UĞUR

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Psikolojik danışmada, psikolojik danışma modellerinden kısa yoğun acil psikolojik danışmanın kuramsal temeli ve uygulama örneklerinin öğretilmesi

Dersin İçeriği

Klasik dürtü kuramı, ego psikolojisi, nesne ilişkileri kuramı, öğrenme kuramı, genel sistemler kuramı, kısa-yoğun acil psikolojik danışmada (KYAPD) terapötik ilişki faktörleri, KYAPD’de müdahale teknikleri, KYAPD oturum içeriği

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kısa yoğun acil psikolojik danışmanın kuramsal temelini kazanır. Anlatım, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
2 Kısa yoğun acil psikolojik danışma becerilerini uygular. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kısa Yoğun Acil Psikolojik Danışmaya (KYAPD) Giriş
2 Anamnez
3 Klasik Dürtü Kuramı
4 Ego Psikolojisi
5 Nesne İlişkileri Kuramı
6 Öğrenme Kuramları
7 Genel Sistemler Kuramı
8 KYAPD’nın 10 Temel İlkesi
9 Ara Değerlendirme
10 KYAPD’da terapötik ilişki faktörleri (transferans, alyans, kontrat)
11 KYAPD’da terapötik süreç
12 KYAPD’da müdahale teknikleri
13 KYAPD’nın oturum içeriği
14 KYAPD’nın oturum içeriği
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ardalı, C. &Erten, Y. (1996). Psikanalizden Dinamik Psikoterapilere. İstanbul, Alfa Yayıncılık.
Bellak, L. & Siegel, H. (1983). Handbook of Intensive Brief and Emergency Psyhotherapy, USA: C.P.S. Inc.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir.
2 Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar.
3 Öğrencilerin kişisel mesleki ve eğitsel gelişimini en üst düzeyde desteklemek için seminerler ve grup rehberliği etkinlikleri planlar ve uygular.
4 Doktora eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır.
5 Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır. X
6 Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler.
7 Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin grupla psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular.
8 Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır. X
9 İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır.
10 Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım sürecine ilişkin uzmanlık kazanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Proje / Tasarım 70
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Proje / Tasarım 1 30 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6