Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Davranış Bozuklukları (Dr) EPH 605 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TUNCAY AYAS
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eda BİÇENER

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları.

Dersin İçeriği

Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırır. Anlatım, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
2 Nevroz ve Psikozların Nedenlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav , Performans Görevi,
3 Nevroz ve Psikozların Çeşitlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Örnek Olay, Sınav , Performans Görevi,
4 Nevroz ve Psikozların Semptomlarını tanır. Anlatım, Örnek Olay, Sınav , Performans Görevi,
5 Anksiyete Bozukluklarını tanır. Anlatım, Örnek Olay, Sınav , Performans Görevi,
6 Somataform bozukluklarını tanır. Anlatım, Örnek Olay, Sınav , Performans Görevi,
7 Dürtü kontrol bozukluklarını tanır. Anlatım, Örnek Olay, Sınav , Performans Görevi,
8 Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları ve Bozuklukların Psikodinamiğini tanır. Anlatım, Sınav ,
9 Her bir bozukluğun yaygınlığını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
10 Her bir bozukluğun gidişini bilir. Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
11 Her bir bozukluğun ayırıcı özelliklerini bilir. Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Performans Görevi,
12 Her bir bozukluğa eşlik eden bozuklukları bilir. Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Anksiyete Bozuklukları
2 Dissosiatif Bozukluklar
3 Uyku Bozuklukları
4 Yeme Bozuklukları
5 Duygudurum Bozuklukları
6 Ara Sınav
7 Yapay Bozukluklar
8 Şizofreni ve türleri
9 Psikotik ve nevrotik bireyleri belirlemede kullanılan testler
10 Kişilik Bozuklukları
11 Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği
12 Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar
13 Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar
14 Genel Düzenleme
Kaynaklar
Ders Notu

Amerikan Psikiyatri Birliği, (2007). Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı. Dördüncü Yeniden Gözden Geçirilmiş Tam Metin (DSM-IV-TR), Amerikan Psikiyatri Birliği, Washington DC, 2000, Köroğlu E (çeviri ed.). Hekimler Yayın Birliği, Ankara,

Ders Kaynakları

Kuzgun Yıldız, Meslek Danışmanlığı, Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara, 2000.
Kuzgun Yıldız, Bacanlı Feride, Mesleki Olgunluk Ölçeği El Kitabı, Meb. Yayınları, 1996.
Crıtes, J.O., Vocational Psychology, New York: Mc. Graw-Hill

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir.
2 Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar. X
3 Öğrencilerin kişisel mesleki ve eğitsel gelişimini en üst düzeyde desteklemek için seminerler ve grup rehberliği etkinlikleri planlar ve uygular.
4 Doktora eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. X
5 Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır.
6 Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler. X
7 Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin grupla psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular.
8 Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır. X
9 İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır.
10 Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım sürecine ilişkin uzmanlık kazanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6