Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik EPH 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MURAT İSKENDER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Samet Makas 

Arş. Gör. Eda Biçener

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı; ilgi ve ihtiyaçlarına göre psikolojik danışma ve rehberlik alanından seçtikleri konularda kapsamlı projeler hazırlamaları ve sunmalarıdır.

Dersin İçeriği

Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili bir konuyu seçip araştırma ve inceleme,Bunu grup ortamında tartışma,Alanla ilgili yeni gelişmeler hakkında bilgi edinme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenci kişilik hizmetlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Ödev,
2 Öğrenci kişilik hizmetleri kapsamındaki etkinlikleri yönetir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
3 Sosyal etkinlikleri bilir. Anlatım, Sınav ,
4 Eğitsel etkinlikleri planlar. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Sosyal yardımları bilir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
6 Okulda etkin bir rehberlik anlayışının önemini bilir. Anlatım, Sınav , Ödev,
7 Ailenin desteğini öğrenciye yönlendirir. Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
8 Okulda yaşam alanları oluşturmanın önemini bilir. Anlatım, Tartışma, Sınav ,
9 Öğrencilerin eğitsel ihtiyaçlarını analiz eder. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
10 Öğrencilerin mesleki ihtiyaçlarını analiz eder. Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
11 Öğrencilerin kişisel yardım ihtiyaçlarını analiz eder. Örnek Olay, Ödev,
12 Okulda istenmedik olayları önleyici çalışmalar yapar. Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğrenci kişilik hizmetlerinin tanımı Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
2 Öğrenci kişilik hizmetleri kapsamındaki etkinlikler Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
3 Sosyal etkinlikler Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
4 Eğitsel etkinlikler Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
5 Özel yetiştirme Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
6 Sosyal yardımlar Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
7 Okulda etkin bir rehberlik anlayışı Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
8 Ailenin desteği Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
9 Okulda yaşam alanları Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
10 Öğrencilerin eğitsel ihtiyaçları Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
11 Öğrencilerin mesleki ihtiyaçları Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
12 Öğrencilerin kişisel yardım ihtiyaçları Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
13 Okulda istenmedik olayları önleyici çalışmalar Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
14 Genel Değerlendirme Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
Kaynaklar
Ders Notu

Selçuk Ziya, Okul Deneyimi ve Uygulama, Nobel Yayınları, Ankara, 2002.

Ders Kaynakları

Baştürk Mehmet, Kızılkaya Selahattin, Okul Uygulamaları El Kitabı, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Erzurum, 2002.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, güdülenme kuramları hakkında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bu bilgileri iş yaşamından okul yaşamına kadar pek çok alanda kullanma becerisi kazanır.
2 Çağdaş Psikolojik Danışma kuramlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. X
3 Öğrencilerin kişilik özelliklerini, yetenek, ilgi ve becerilerini ayrıntılı olarak saptar ve bunu öğrencinin kişisel, mesleki ve eğitsel gelişimini destekleyici şekilde kullanır.
4 Bireysel danışma uygulama becerilerini, danışanların gerek uyum ya da işlevselliklerini engelleyici sıkıntılarıyla başa çıkma becerileri kazanmalarına gerekse kendilerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanır. X
5 Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin bireysel psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular.
6 Bir ya da birden fazla duruma ilişkin uzmanlık isteyen psikolojik testler ve nasıl uygulandıklarına ilişkin detaylı bilgi sahibi olur. X
7 İş yaşamında ya da uygulamada, akademik yaşamından getirdiği bilgi, beceri ve yeterlilikleri kullanır.
8 Kişilerarası ilişkileri engelleyici unsurları, nedenlerini ve nasıl aşılabileceğini belirler ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik kuramlarla uygulamaları karşılaştırmaları olarak değerlendirir. X
9 Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım süreci hakkına detaylı bilgi sahibi olarak bu bilgiyi vaka örnekleri üzerinde uygulama becerisi kazanır.
10 Yüksek lisans eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 15 15
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6