Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Güdüleme Kuramları EPH 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TUNCAY AYAS
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Erol UĞUR

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı bireye güdülenme kuramlarını tanıtmak, eğitim ortamında güdülenme kuramlarını dikkate alarak yöntemler geliştirmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği güdülemenin tanımı, güdülenme türleri, güdüleme kuramlarından oluşmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Güdülenmeyi tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 Güdülenme kuramlarını anlatır. Anlatım, Sınav ,
3 Güdülenme kuramlarını örneklendirir. Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Sınav ,
4 Güdülenme kuramlarını karşılaştırır. Anlatım, Tartışma, Sınav ,
5 İçerik ve süreç kuramlarını sınıflandırır. Anlatım, Tartışma, Sınav ,
6 Güdülenmede kişisel faktörleri değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav ,
7 Güdüleme yöntemlerini tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
8 Güdülenmeyi diğer bazı kavramlarla ilişkilendirir. Anlatım, Sınav ,
9 Güdülenme konusunda yapılan araştırmaları karşılaştırır. Anlatım, Tartışma, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Güdülemenin tanımı
2 Güdülenme türleri
3 Güdüleme kuramları
4 İçerik kuramları
5 İçerik kuramları
6 İçerik kuramları
7 Ara sınav
8 Süreç kuramları
9 Süreç kuramları
10 Süreç kuramları
11 Güdülenmede kişisel faktörler
12 Öğrencileri güdüleme yöntemleri
13 Güdülenme konusunda yapılan araştırmalar
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ames, C., "Classrooms : ´Goals, Structures and student Motivational. Journal of Educational
Psychology,84(3),261-271

Sağlam, A.Ç. (2007). Eğitim Örgütlerinde Kuramdan Uygulamaya Güdüleme, Nobel Yayın Dağıtım,Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, güdülenme kuramları hakkında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bu bilgileri iş yaşamından okul yaşamına kadar pek çok alanda kullanma becerisi kazanır.
2 Çağdaş Psikolojik Danışma kuramlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. X
3 Öğrencilerin kişilik özelliklerini, yetenek, ilgi ve becerilerini ayrıntılı olarak saptar ve bunu öğrencinin kişisel, mesleki ve eğitsel gelişimini destekleyici şekilde kullanır.
4 Bireysel danışma uygulama becerilerini, danışanların gerek uyum ya da işlevselliklerini engelleyici sıkıntılarıyla başa çıkma becerileri kazanmalarına gerekse kendilerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanır. X
5 Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin bireysel psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular.
6 Bir ya da birden fazla duruma ilişkin uzmanlık isteyen psikolojik testler ve nasıl uygulandıklarına ilişkin detaylı bilgi sahibi olur. X
7 İş yaşamında ya da uygulamada, akademik yaşamından getirdiği bilgi, beceri ve yeterlilikleri kullanır.
8 Kişilerarası ilişkileri engelleyici unsurları, nedenlerini ve nasıl aşılabileceğini belirler ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik kuramlarla uygulamaları karşılaştırmaları olarak değerlendirir. X
9 Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım süreci hakkına detaylı bilgi sahibi olarak bu bilgiyi vaka örnekleri üzerinde uygulama becerisi kazanır.
10 Yüksek lisans eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6