Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hizmet İçi Eğitim Programları Geliştirme EPT 519 0 3 + 0 3 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU
Dersi Verenler Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hizmet içi eğitim programları ile ilgili temel teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve mevcut hizmet içi eğitim programları ve bunlara alternatif yaklaşımlara yönelik bakış açılarını geliştirmek

Dersin İçeriği

Hizmet içi eğitim, yetişkinler eğitimi kavramları ile birlikte kalkınmada yaratılması gerekli olan insan gücü kavramının tartışılması. Bu tür eğitimi yaratan sebepler, bu eğitimi güdüleme yöntemleri ve giderek hizmet içi eğitim programlarının nasıl oluşturulduğu üzerinde durulması. Program geliştirme ile ilgili öğeler ve bunlar arasındaki ilişkilerin, kurumların hizmet-içi eğitim programlarında uygulanması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türkiyede ve diğer ülkelerdeki hizmet içi eğitim programlarının yapısını yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Hizmet içi eğitim programları üzerine eleştiri yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Program geliştirme sürecinin aşamalarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Hizmet içi eğitim programı geliştirmede yeni bakış açıları geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Alternatif hizmet içi eğitim programı yaklaşımlarını eleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yaygın Eğitim
2 Yetişkin eğitimi
3 Hizmet içi eğitim
4 Yaşam Boyu Öğrenme Kapsamında Yetişkin Yeterlilikleri
5 Yaşam Boyu Öğrenme Kapsamında Yetişkin Yeterlilikleri
6 Hizmet içi eğitim programlarının oluşturulması
7 Hizmet içi eğitim programlarının oluşturulması
8 vize
9 Hizmet içi Eğitim Programlarının Denenmesi
10 Hizmet içi Eğitim Programlarının Denenmesi
11 Hizmet içi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi
12 Hizmet içi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi
13 Hizmet içi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi
14 Hizmet içi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma X
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme X
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma X
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme X
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 20 3 60
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 40 40
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 188
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,52
Dersin AKTS Kredisi 8