Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Makale İncelemeleri UBT 513 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MÜBİN KIYICI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Nazire Burçin HAMUTOĞLU
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanında yazılmış makaleleri incelemek ve bunlardan sonuç çıkarabilmektir.
Dersin İçeriği BÖTE alanında yazılmış makale çeşitlerinin incelenmesi, karşılaştırılması ve değerlendirilmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1) BÖTE alanında yazılmış makale türlerini sıralar. Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Proje / Tasarım, Sınav ,
2 2) BÖTE alanında yazılmış makale çeşitlerini karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Proje / Tasarım,
3 3) BÖTE ile ilgili yeni bir makale hazırlar. Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Proje / Tasarım,
4 4) BÖTE alanında yazılmış makaleleri değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje / Tasarım, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 BÖTE alanında yazılmış makale çeşitlerinin karşılaştırılması,
2 BÖTE alanında yazılmış betimsel makaleleri inceleme aşamaları ve örneklendirme,
3 BÖTE alanında yazılmış derleme makaleleri inceleme aşamaları ve örneklendirme,
4 BÖTE alanında yazılmış betimsel makalelerin ve derleme makalelerin içerik açısından incelenmesi,
5 BÖTE alanında yazılmış betimsel makalelerde ve derleme makalelerde kaynak tarama ve kullanma ilkelerinin saptanması,
6 BÖTE alanında yazılmış araştırma makalelerinin incelenmesi,
7 BÖTE alanında yazılmış araştırma makalelerinde istatistiklerin kullanılması ve sunulması,
8 BÖTE alanında yazılmış araştırma makalelerinde tablolaştırma bilgilerinin incelenmesi,
9 BÖTE alanında yazılmış araştırma makalelerinde yorumlama bilgilerinin incelenmesi
10 Makale Yazım Teknikleri,
11 Giriş-Geliştirme-Sonuç Bölümlerinin hazırlanması, Makaleyi yayına hazırlama aşaması,
12 Bildiri-Makale farklılıklarının incelenmesi,
13 Poster bildirilerin makale formatına çevrilmesi,
14 Alanda benzeşik konu içerikleri bulunan araştırma temelli makalelerin meta analizi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzaktan Eğitim genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
2 Uzaktan eğitim ile ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir X
3 Uzaktan eğitim ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. X
4 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Uzaktan eğitim ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır
6 Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar X
7 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). X
8 Uzaktan eğitim ile ilgili araştırma yapar.
9 Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
10 Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir.
11 Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 174
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,96
Dersin AKTS Kredisi 7