Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Artistik Tasarım Atölyesi I | SRM 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. BUKET ACARTÜRK |
Dersi Verenler | Prof. BUKET ACARTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Seramik malzeme ile özgün bir eser tasarlayabilme, tasarım ve şekillendirme evrelerinde ortaya çıkması olası sorunları analiz edebilme, çözebilme ve yorumlayabilme yetisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Seramik şekillendirme tekniklerine uygun özgün tasarım yapmak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanatsal açıdan bir sorunu saptar, çözüm yöntemi geliştirir ve gerektiğinde uygulayabilir. | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Proje olarak verilen konu ile ilgili yazılı ve görsel araştırma yapar | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Araştırmaların sonuçlarını kullanarak Seramik malzeme ile artistik, mimari ya da fonksiyonel nesneler tasarlar. | Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Tasarımı seramik malzeme başta olmak üzere diğer materyalleri de kullanarak üç boyutlu form biçiminde üretir. | Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Seramik formu şekillendirme aşamalarının tümünü kavrar ve tasarıma uygun olan yöntemi uygular. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Tasarımdan sunuma kadar tüm aşamalarda karşılaşma ihtimali olan tüm sorunları saptar ve çözer. | Tartışma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
7 | Seramik malzemenin üretim sürecinde, alternatif üretim olanakları önerir. | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
8 | Üretim sürecinin sonunda tasarımı üç boyutlu bir forma dönüştürerek, sonucu görsel ve yazılı bir sunuma dönüştürür | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders konuları, kısıtlamalar, kurallar ve sınav tarihleri yazılı olarak dersi alan her öğrenciye verilir, konular açıklanır, soru cevap açıklamalar yapıldıktan sonra ön araştırma için öğrenciler serbest bırakılır | |
2 | Öğrencilerin ilgi alanlarına uygun konuların sunumu ve savunması | |
3 | Sunum ve savunma devam | |
4 | Kısa Sınav | |
5 | Tasarımın sunum ve savunması | |
6 | Çalışma devam | |
7 | Çalışma devam | |
8 | Çalışma devam | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Çalışmanın aşamalarının tartışılması | |
11 | Çalışma devam | |
12 | Sunum | |
13 | Sunum | |
14 | Kısa Sınav |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dictionary of Ceramic Science and Engineering” Loran S, O’Bannon Plenum Pres, NewYork and London, 1984 ISBN: 0-306-41324-8 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
2 | Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. | X | |||||
2 | Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
9 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 4 | 32 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |