Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
E- Devlet Uygulamaları ENF 514 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TİJEN ÖVER ÖZÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İnsanoğlunun var oluşundan bu yana bilgi önemini korumuş, bilgi ve birikimler nesilden nesile aktarılmıştır. Ama artık günümüzde bilgi tümüyle gelişmişliğin göstergesi konumuna yerleşmiştir, ülkeler ve gelişmişlikleri bilişim ve iletişim teknolojileri ile değerlendirilir duruma gelmiştir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişimi ve önem kazanması yaşantımızın her evresini; iş görme alışkanlıklarımızdan eğitim modellerimize kadar etkilemiştir. Bu değişim ve etkileşimden tüm dünya ülkeleri gibi bizlerde etkilenmiş ve devlet kurumlarının be sürece uyum çalışmaları başlatılmıştır. Bu sürecin gerek dünyada gerekse ülkemizdeki işleyişini görmek ve adaptasyon sürecini kolaylaştırmak amacıyla aşağıda belirtilen konular ele alınmış ve irdelenmiştir.
Dersin İçeriği Bilim ve teknoloji tarihi, Yerel yönetimlerde ve iş görme alışkanlıklarında değişim, Bilgi toplumu ve Türkiye, Dünyada E-Devlet uygulamaları, Türkiye’de e-devlet uygulamaları.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilim Ve Teknolojide Tarihi Gelişim
2 Bilim Ve Teknolojide Tarihi Gelişim
3 Devlet Anlayışında Ve Kamu Yönetiminde Yaşanan Değişimler
4 Devlet Anlayışında Ve Kamu Yönetiminde Yaşanan Değişimler
5 E-Devlet, Yararları Ve Altyapı Gereksinimleri
6 E-Devlet, Yararları Ve Altyapı Gereksinimleri
7 Dünyadan E-Devlet Uygulamaları
8 Dünyadan E-Devlet Uygulamaları
9 Bilgi Toplumu Ve Türkiye
10 Türkiye’de E-Devlet Uygulamaları
11 Türkiye’de E-Devlet Uygulamaları
12 Bilgi Toplumu Ölçümlemeleri
13 Bilgi Toplumu Ölçümlemeleri
14 Bilgi Toplumu Eylem Planı Ve Sakarya Üniversitesi
Kaynaklar
Ders Notu http://www.adaport.sakarya.edu.tr
Ders Kaynakları 1. http://www.bilgitoplumu.gov.tr
2. http://ekutup.dpt.gov.tr/bilim/
3. Yücel, İ., H., “Bilim-teknoloji politikaları ve 21. yüzyılın toplumu”, Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı. Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü. Araştırma Dairesi Başkanlığı, Temmuz 1997. ISBN 975-19-1806-5
4. Yücel, İ., H., “Türkiye’de Bilim Teknoloji Politikaları ve İktisadi Gelişmenin Yönü”, Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü, 2006.
5. http://ekutup.dpt.gov.tr/bilisim/e-devlet/tr2004.pdf
6. “e-Devlet: Kamuda Ortak Bilgi-Veri Paylaşımı”, Mart 2004, TBD, Ankara, http://eski.tbd.org.tr/webler/kamubiby/raporlarPDF/RP2-2004.pdf
7. Türkiye Bilişim Şurası, E-Devlet Çalışma Grubu Raporu, Mayıs 2002
8. http://www.btk.gov.tr/eimza/eimza_yasasi.htm
9. http://www.bilgitoplumu.gov.tr/
10. http://edevlet.turksat.com.tr/v2/faq
11. United Nations E-Government Survey 2010, Department of Economic and Social Affairs, United Nations/New York, 2010
12. http://www.tuik.gov.tr
13. Bilgi Toplumu Stratejisi Eylem Planı, 2006-2010, Değerlendirme Raporu, RaporNo:5, Devlet Planlama Teşkilatı BilgiToplumu Dairesi, Mart2010
14. Bilgi Toplumu Stratejisi Ölçümleme Dokümanı, 2006-2010, Devlet Planlama Teşkilatı, 2009
15. http://www.enfo.sakarya.edu.tr
16. http://www.uzem.sakarya.edu.tr
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilişim Sistemlerindeki yada farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek X
2 Bilişim Sistemlerindeki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek X
3 Bilişim Sistemlerindeki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek X
4 Bilişim Sistemlerindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, Bilişim Sistemlerindeki ve Bilişim Sistemleri dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek X
5 Bilişim Sistemlerindeki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek X
6 Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek X
7 Bilişim Sistemlerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek X
8 Bilişim Sistemleri ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek X
9 Bilişim Sistemlerinde özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 15
2. Ödev 15
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 10 20
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6