Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Program Geliştirme | DAO 354 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitim programları ile ilgili temel teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve mevcut eğitim programları ve bunlara alternatif yaklaşımlara yönelik bakış açılarını geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Eğitim programlarını tanıma, eğitim programında hedef ve amacın önemi, eğitim programlarının etkili organize edilmesi, eğitim programının oluşturulması,eğitim programı hazırlama basamakları,eğitim programı hazırlamada alternatif yaklaşımlar,eğitim programlarına farklı bakış açıları ve yeni programın eleştirisi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi program içeriğini tanıma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’de ve diğer ülkelerdeki eğitim programlarının yapısını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Eğitim programı hazırlarken hedef ve amaçları saptar. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav , |
3 | Eğitim programları üzerine eleştiri yapar. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Program geliştirme sürecini kavrar. | Anlatım, | Sınav , |
5 | Program geliştirme aşamaları arasındaki ilişkileri belirler. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | Programlarda yer alacak öğrenci ihtiyaçlarını belirler ve bu ihtiyaçlara programın oluşturabileceği cevapları belirler | Grup Çalışması, Tartışma, | Ödev, Sınav , |
7 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi programlarını analiz eder. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | [1] s:1-18, [2] 2-5, [3] 4-16, [4] 14-15 |
2 | Program geliştirmenin tarihi, soyal, psikolojik, ekonomik, bireysel temelleri | [1] s:11-20 ve 32-47, [4] 32-50 |
3 | Program geliştirmenin felsefi temelleri | [1] s:21-32 |
4 | Program geliştirme tasarımları | [1] s:51-55, [4] 95-100 |
5 | Program geliştirme süreci | [1] s:73-80 ve 163 ve165 ve 179-184 |
6 | İhtiyaç Analizi | [1] s:80-103 |
7 | Hedef, amaç ve kazanıma dair taksonomi, yaklaşımlar ve dikkat edilecek noktalar | [1] s:105-117, [2] 6-15, [2] 26-40, [4] 53-60 |
8 | Hedef, amaç ve kazanıma dair taksonomi, yaklaşımlar ve dikkat edilecek noktalar | [1] s:105-117, [2] 6-15, [2] 26-40, [4] 53-60 |
9 | İçerik ve içerik yazma yaklaşımları | [1] s:117-123, [2] 48-52, |
10 | Öğrenme süreci ve dalenin yaşantı konisi | [1] s:123-143, [2] 16-23 ve 48-92, [2] 128-132 ve 140-148, [4] 80-84 , |
11 | Program değerlendirme yaklaşımları | [1] s:168-176, [4] 107-122 |
12 | Program geliştirme Modelleri | [1] s:58-70 |
13 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programının incelenmesi | [6] Tamamı |
14 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programının incelenmesi | [6] Tamamı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]Demirel, Özcan Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık, 2003 |
Ders Kaynakları | [2]Tan, Şeref ve Alaatin Erdoğan, Öğretimi Planlama ve değerlendirme, Ankara Anı YAyıncılık, 2001 [3]Tan, Şeref, Öğretimi Planlama ve değerlendirme, Ankara Pegem YAyıncılık, 2005 [4]Ertürk, S., Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Lmt.Şti, 1982. [5]Varış, F., Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yay.,1994 [6]MEB Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi programı [7]Tyler, R.W.,The Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago: University of Chicago Pres, 1949. [8]Taba, H. Curriculum Development: Theory and Practice. New York: Harcourt, Brace and World, 1962. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |