Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ayet ve Hadislerle Çalışma Yöntemleri DAO 360 6 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Ders, ilköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi programında yer alan konularla ilgili ayet ve hadisleri bir öğretim materyali olarak kullanmayı, ayet ve hadislerin hangi yöntem ve tekniklerle verilmesi gerektiği bilgi ve becerisini, kuran ve hadis kullanımını geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği İlköğretim DKAB programında Kur’an ve hadislerin kullanımı, Din öğretiminde ayet ve hadislerden yararlanma ilke ve yöntemleri.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde kuran ve hadis kullanmanın önemini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Sınav ,
2 Din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde ayet ve hadislerin hangi yöntem ve tekniklerle verilmesi gerektiğini bilir Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Ödev, Sınav ,
3 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde ilgili ayet ve hadisleri seçer. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ayet ve Hadislerdeki Kavramların Açıklanması
2 Ayet ve Hadislerdeki Anahtar Kavramların belirlenmesi
3 Ayet ve Hadislerdeki Boşlukları Tamamlama
4 Ayet ve hadislerdeki ilkeleri bulma
5 Ayet ve hadislerdeki ilkeleri bulma
6 Cümle Oluşturma
7 Ayetlerin resimlerle ifadesi
8 Ayet ve hadiste verilen bakış açısını bulma
9 Ayet ve hadiste verilen değerleri bulma
10 Anahtar kavramı ayet ve hadislerle ifade etme
11 Görüş alma
12 Konuyla ilgili olan ayet ve hadislerin tespiti
13 Konuyu Kur’an kıssalarıyla verme
14 Konuyu Kur’an kıssalarıyla verme
Kaynaklar
Ders Notu Ayet ve hadislerle İslami hayat : temel kavramlar, itikat, ibadet, ahlak, muamelat, siyaset, iktisat, yasama, adab, cihad, siyer. / İzzeddin Belik ; trc. İbrahim Cücük, Vecdi Akyüz, Salim Öğüt ; yay.haz. Mehmet Erdoğan. -- İstanbul : İklim Yayınları
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. X
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. X
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. X
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. X
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. X
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. X
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. X
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. X
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 99
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,96
Dersin AKTS Kredisi 3