Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yetişkin Din Eğitimi | DAO 355 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencileri yetişkinlikle ilgili kavramlar ve yetişkinler din eğitimi konusunda bilgilendirmek ve hayat boyu öğrenmenin önemini kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Yetişkinler eğitimi ve aşamaları, yetişkinlik döneminin özellikleri, yetişkinler din eğitiminin temel prensipleri, Türkiye´de yetişkinler din eğitiminin tarihçesi, Diyanet ve Yetişkin din eğitimi, Dini cemaatler ve yetişkinler din eğitimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yetişkinler eğitimine artan ilginin sebeplerini ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Yetişkinler eğitim ve din eğitiminin özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
3 | Yetişkinler din eğitimi uygulama alanlarını açıklar | Soru-Cevap, | Sınav , |
4 | Diyanet ve dini grupların yetişkin din eğitimindeki yerini karşılatırır | Anlatım, Tartışma, | Ödev, |
5 | Diyanet tarafından verilen yetişkin din eğitimini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Etkili yetişkin din eğitimi modeli önerir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yetişkinler eğitimine giriş | |
2 | Yetişkinliğin aşamaları | |
3 | Günümüzde yetişkinler eğitimine verilen önemin artma nedenleri | |
4 | Eğitim açısından yetişkinlik döneminin özellikleri | |
5 | Dini-psikolojik açıdan yetişkinlik dönemi özellikleri | |
6 | Yetişkinler din eğitiminin temel prensipleri | |
7 | Yetişkinler din eğitiminin temel prensipleri | |
8 | Türkiyede yetişkinler din eğitiminin tarihçesi | |
9 | Diyanet İşleri Başkanlığı ve yetişkin din eğitimi | |
10 | Yetişkinler din eğitimi alanları | |
11 | Camilerde yetişkin din eğitimi | |
12 | Kuran Kursları ve yetişkinler din eğitimi | |
13 | Dini cemaatler ve yetişkinler din eğitimi | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. M. Köylü, Yetişkin Din Eğitiminin Teorik Temeller, Samsun, Etüt Yayınları, 2000. [2] R.E. Wickett, Models of Adult Religious Education Practice, Birmingham, Alabama, Religious Education Press,1991. [3] A. Onay, Türkiyenin Cami Profili, İstanbul, Dem Yayınları, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | ||||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | ||||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | ||||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |