Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dini Gelişim Kuramları DAO 459 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Ders, öğrencilerin dini gelişim teorilerini tanımalarını ve alanla ilişkilendirmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Dini gelişmle ilgili temel kavramlar, Genetik teoriler, evre teorileri, psikanalitik teoriler, bütünsel yaklaşımlar vb.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dini gelişimle ilgili temel kavramları bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Genetik ve evre teorilerini tanır ve değerlendirir Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
3 Ahlak gelişimi teorilerini öğrenir ve alanla ilişkilendirir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
4 Psikanalitik ve psikososyal teorileri bilir ve alan açısından analiz eder Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
5 Bütünsel yaklaşımları öğrenir Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
6 Dini gelişimde tasavvufi yaklaşımları öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar
2 Genetik teori
3 Evre teorileri (Piaget, Baldwin, Harms)
4 Evre teorileri (Elkind, Goldman)
5 Ahlak gelişimi teorileri (Piaget, Kohlberg)
6 Ahlak gelişimi teorileri (Piaget, Kohlberg)
7 Psikanalitik teoriler
8 Psiko-sosyal teoriler
9 Ömür boyu dini gelişim teorileri (fowler vd.)
10 Bütünsel yaklaşımlar
11 Bütünsel yaklaşımlar
12 Bütünsel yaklaşımlar
13 Bütünsel yaklaşımlar
14 Tasavvufi yaklaşımlar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Karaca, F. (2007).Dini Gelişim Teorileri, İstanbul: DEM yayınları.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. X
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. X
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. X
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. X
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. X
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır.
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. X
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. X
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 2 2
Final 1 2 2
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Toplam İş Yükü 58
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,32
Dersin AKTS Kredisi 5