Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Arapça II | DAO 110 | 2 | 6 + 0 | 6 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAMZA ERMİŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Arapça kelime çeşitleri ve cümle yapıları hakkında öğrencilere temel bilgi kazandırarak Arapça klasik ve modern metinleri okuma, anlama, ifade etme ve yazma becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Arapçada cümlelerin soru formuna dönüştürülmesi, İsm-i işaretler, İsm-i mevsuller, İsm-i Mensub, İsim cümlelerinde haberin çeşitler, “kane” ve benzeri edatlar, “inne” ve benzeri edatlar, Müfred ve cümle sıfatlar, Esmaü’l-hamse, Temyiz, Sayılar; Sayılar, fiillerin zamirlerle kullanımı, Fiillerin meçhul yapıya çevirilmesi, Zaman zarfları, Mekan zarfları, Cümlede hal zarflarının kullanımı, Arapçada istisna üslubu, Atıf, Nefy. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Soru formunda cümleler oluşturur; Soru formundaki cümlelere uygun cevaplar verir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | İsm-i işaretle doğru cümleler kurar; İsm-i mevsullerle doğru cümleler kurar. | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav , |
3 | İsim ve fiil cümlesinin unsurlarını bilir; İsim ve fiil cümlelerini kurallara uygun şekilde düzenler. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | Sayıları cümlede doğru kullanır | Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav , |
5 | Fiilleri zamirlere göre düzenler; Fiilleri meçhul yapıya çevirir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav , Performans Görevi, |
6 | Zaman ve mekan zarflarıyla cümleler düzenler; Hal içeren cümleler kurar | Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav , |
7 | İstisna uslubunda kurulmuş cümleleri tahlil eder; Olumzusluk edatlarını tanır cümlelerde kullanır | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Performans Görevi, |
8 | Gördüğü konularla ilgili Arapça cümleleri Türkçe cümlelere çevirir. | Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav , |
9 | Gördüğü konularla ilgili Türkçe cümleleri Arapçaya çevirir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Performans Görevi, |
10 | Gördüğü konularla ilgili Arapça metinleri kurallara uygun okur. | Grup Çalışması, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Arapçada cümlelerin soru formuna dönüştürülmesi; Çeşitli soru edatlarının soru formunda kullanılması. | Verilen kaynaklardan ilgili bölüm okunacaktır. |
2 | İsm-i işaretlerin cümlede kullanımı; İsm-i mevsullerin cümlede kullanımı. | Verilen kaynaklardan ilgili bölüm okunacaktır. |
3 | İsm-i Mensub yapımı ve cümlelerde kullanımı; İsim cümlelerinde haberin çeşitleri. | Verilen kaynaklardan ilgili bölüm okunacaktır. |
4 | İsim cümlelerinde haberin cümle başına geçmesi; İsim cümlesinin başına “kane” ve benzeri edatların gelmesi. | Verilen kaynaklardan ilgili bölüm okunacaktır. |
5 | “kane” ve benzeri edatların zamirlere göre değişimi; “inne” ve benzeri edatların zamirlerle kullanımı. | Verilen kaynaklardan ilgili bölüm okunacaktır. |
6 | Müfred ve cümle sıfatlar; “el-Esmaü’l-hamse”nin cümlelerde kullanımı. | Verilen kaynaklardan ilgili bölüm okunacaktır. |
7 | Temyiz; Sayılar. | Verilen kaynaklardan ilgili bölüm okunacaktır. |
8 | Sayıların temyizi; Sayıların cümlede kullanımı. | |
9 | Salim fiillerin zamirlerle kullanımı; Misal fiillerin zamirlerle kullanımı. | Verilen kaynaklardan ilgili bölüm okunacaktır. |
10 | Ecvef fiillerin zamirlerle kullanımı; Muda’af fiillerin zamirlerle kullanımı. | Verilen kaynaklardan ilgili bölüm okunacaktır. |
11 | Fiillerin meçhul yapıya çevirilmesi; Zaman zarfları. | Verilen kaynaklardan ilgili bölüm okunacaktır. |
12 | Mekan zarfları; Müfred hal. | Verilen kaynaklardan ilgili bölüm okunacaktır. |
13 | Cümle hal; Müstesna. | Verilen kaynaklardan ilgili bölüm okunacaktır. |
14 | Atıf; Nefy (olumsuzluk). | Verilen kaynaklardan ilgili bölüm okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Muhammed İsmail Sînî, İbrahim Yusuf es-Seyyid, Muhammed er-Rifâî eş-Şeyh, el-Kavâidu´l-‘Arabiyyetu´l-Muyessera II, İstanbul 2001. |
Ders Kaynakları | 1. M. Meral Çörtü, Arapça Dilbilgisi Nahiv, İstanbul 1998 2. M. Meral Çörtü, Arapça Dilbilgisi Sarf, İstanbul 2001 3. Serdar Mutçalı, Arapça - Türkçe Sözlük, İstanbul 1995 4. Kadir Güneş, Arapça - Türkçe Sözlük, İstanbul 2010 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 5 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 1 | 2 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |