Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Örgütsel Değişim ISL 313 5 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yönetim ve Organizasyon ve İnsan kaynakları Yönetimi derslerini almış olmak.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM BALABAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Umut Orhan

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, örgütlerin neden/nasıl değiştiğini ve bu değişim sürecinin yöneticiler tarafından nasıl yönetilip yönlendirildiğinin araştırılması ve incelenmesidir. Örgütlerde yaşanan değişim türleri arasındaki farklılığın belirlenmesi ve bunun başarıyla yönetilmesi, değişimi kolaylaştırıcı örgütsel yapı ve yönetsel yaklaşımların tartışılması, konuya ilişkin uygulamalar

Dersin İçeriği

Bu derste işletme örgütlerinde değişimin tanımı, nedenleri, türleri, süreci ve yönetilmesi ele alınacaktır

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Değişimi güncel gelişmeler ışığında kavrayabilme Örnek Olay, Sözlü Sınav,
2 Değişimin önemini anlayabilme ve değişimin bilincinde olabilme Anlatım, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
3 Değişimin dışşal ve içsel nedenlerini anlama ve çözümleyebime Anlatım, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
4 Değişimin stratejik boyutlarını kavrama Anlatım, Tartışma, Sözlü Sınav,
5 Değişim sürecini tanımlayıp yönetebilme Örnek Olay, Sözlü Sınav,
6 Değişimi insancıl yöntemlere bağlı kalarak yönetmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Değişimin tanım ve önemi Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College PublishingSingh, M., Waddell, D. (2004) E-business innovation and change managementDurna, U. (2002) Yenilik Yönetimi
2 Değişimin dışşal nedenleri Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul
3 Değişimin içsel nedenleri Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
4 Değişimin stratejik türleri : ürünlerde ve hizmetlerde değişim Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
5 Değişimin stratejik türleri : strateji ve yapıda değişim Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
6 Değişimin stratejik türleri : insan ve kültürde değişim Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
7 Değişimin stratejik türleri : teknolojide değişim Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
8 Değişim süreci ve başarılı değişimin unsurları Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
9 ARASINAV
10 Değişim liderliği Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
11 Değişim engelleri Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
12 Kültürel değişim aracı olarak örgüt geliştirme Dinçer, Ö. 1994. Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri
13 Uygulama teknikleri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul Dinçer, Ö. 1994. Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri
14 Tekrar ve tartışma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda yorumlayıp, uygular.
2 İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla yorumlar ve uygular
3 Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirme yapar.
4 Alanıyla ilgili araştırma tasarlar ve uygular.
5 Farklı ilerişim kanallarını etkin bir şekilde kullanır.
6 Başkalarıyla birlikte çalışırken etkili iletişim kurar.
7 Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
8 Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur.
9 Edindiği kazanımları stajlar aracılığıyla uygulamalı olarak deneyimler.
10 Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve onlara geribildirim sağlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 5