Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arapça II ILA 364 6 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ABDULMELİK YANGIN
Dersi Verenler Öğr.Gör. ABDULMELİK YANGIN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Arapça gramer konularını bir bütün olarak öğrenciye kavratmak ve metinlerde uygulamak
Dersin İçeriği Bu derste Arap dili gramerinin önceki yıllarda görülen konuları pekiştirilecek ve daha ileri seviyede yeni bilgiler verilecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İzafet türlerini öğrenir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Tahzir üslubunu bilir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 İğra üslubunu bilir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Tahzir ve iğra üslubunu birbirinden ayırır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
5 İhtisas konusunu kavrar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
6 İştiğal konusunu kavrar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
7 Dersin seviyesine uygun seçme metinleri anlar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İzafet ve Türleri- I
2 İzafet ve Türleri- II
3 Seçme metin 1- “Birleşmiş Milletler Teşkilatı”
4 Tahzir ve İğra Üslubları
5 Seçme metin 2- “Onuncu Günde Kaplanlar”
6 Seçme metin 3- “el-Fıkhu’l-Ekber”
7 Seçme metin 4- “Kor ve Ateş”
8 İhtisas
9 Seçme metin 5- “Filistin Meselesi Hakkındaki Gerçekler”
10 İştigal
11 Seçme metin 6- “İmamlık”
12 Seçme metin (7) “Tartışma Adabı”
13 Seçme metin (8) “Sünnet-i Nebevî”
14 Seçme metin (9) “Esma Bintu Ebî Bekr”ve alıştırmalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. M. Meral Çörtü, Arapça Dilbilgisi Sarf, İstanbul 2001
2. M. Meral Çörtü, Arapça Dilbilgisi Nahiv, İstanbul 1998
3. Yusuf Uralgiray, İlk ve ileri dilbilgisi, yy, 1986
4. Serdar Mutçalı, Arapça Türkçe Sözlük, İstanbul 1995.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir. X
2 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir. X
3 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
4 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir.
5 İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir.
6 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
7 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
8 Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar.
9 Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir.
10 İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir.
11 İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir.
12 Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir.
13 Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
3. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 10
1. Final 90
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 2 2
Toplam İş Yükü 105
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,2
Dersin AKTS Kredisi 4