Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk-Alman Edebiyatı | ADE 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURHAN ULUÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. İsmail CANDAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk-Alman Edebiyatı ve bu edebiyat türüne dahil edilen yazar ve eserlerin tanınması. |
Dersin İçeriği | Türk – Alman Edebiyat kavramını incelemek, bu edebiyat türünün ortaya çıkmasında etken olan sürecin üzerinde durmak, Almanya’da yaşayan Türk kökenli yazar ve eserlerini incelemek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk – Alman Edebiyatı kavramını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Almanya’da yaşayan Türk kökenli yazarları tanır. | Anlatım, | Sınav , |
3 | Almanya’da yaşayan Türk kökenli yazarların eserlerini tanır. | Bireysel Çalışma, | Ödev, |
4 | Almanya’daki göçmen edebiyatını açıklar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
5 | Almanya’daki Türk kökenli yazarların kimlik arayışlarını inceler. | Bireysel Çalışma, | Ödev, |
6 | Türk kökenli yazarların eserlerini analiz eder. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Almanya’ya Göçün Tarihsel Gelişimi | |
2 | Almanya’da Türk yazarlar | |
3 | Türk Alman Edebiyatı’nın oluşumu | |
4 | Türk Alman Edebiyatı’nın özellikleri | |
5 | Emine Sevgi Özdamar | |
6 | Feridun Zaimoğlu | |
7 | Yüksel Pazarkaya | |
8 | Renan Demirkan | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Şinasi Dikmen | |
11 | Akif Pirinçci | |
12 | Saliha Scheinhardt | |
13 | Alev Tekinay | |
14 | Dilek Zaptçıoğlu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | KARAKUŞ, Mahmut ve KURUYAZICI, Nilüfer (Yay. Haz.) (2001): Gurbeti Vatan Edenler, Kültür Bakanlığı Yayınları, No:309, Ankara. |
Ders Kaynakları | WEINRICH, Harald ve ACKERMANN, Irmgard (Yay. Haz.) (1986): Eine Nicht nur deutsche Literatur: Zur Standortbestimmung der "Auslanderliteratur", Piper Y., München. BLUMENTRATH, Hendrik und Julia Bodenberg (2007), Transkulturalitaet, Türkischdeutsche Konstellationen in Literatur und Film, Aschendorfverlag Hofmann, Michael (2006), İnterkulturelle Literaturwissenschaft Eine Einführung, UTB. Chiellino, Carmine (2007), İnterkulturelle Literatur in Deutschland, Metzler KURUYAZICI, Nilüfer (2006), Wahrnehmungen des Fremden, Multilingual WEINRICH, Harald (1982):, Als Fremder in Deutschland, dtv, Nördlingen WEINRICH, Harald ve ACKERMANN, Irmgard (1982): Als Fremder in Deutschland, dtv, Nördlingen. HONNEF-BECKER, Irmgard (2007), Dialoge zwischen den Kulturen, Schneider Verlag, Baltmansweiler. SAYIN, Şara (2000), Grenzenüberschreitungen, Multilingual, İstanbul BLIOUMI, Aglaia (2002), Migration und Interkulturalitaet in neueren literatischen Texten, Indicium, München Türk Alman Edebiyatı’na özgü çeşitli eserler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | X | |||||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) | ||||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) | ||||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | ||||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |