Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Edebiyatbilim Eleştiri Kuramları | ADE 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayla AKIN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Edebiyat kuramlarını ve eleştiri yöntemlerini incelemek, incelenen kuram ve yöntemleri edebi eserler üzerinde tatbik etmek. |
Dersin İçeriği | Edebiyat kuramları ve eleştiri yöntemleri incelenecek, incelenen kuram ve yöntemler günümüz Alman edebiyatına ait eserler üzerinde tatbik edilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, yazın ve yazınbilim kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Öğrenciler yazın kuramlarını araştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Öğrenciler yazın kuramlarını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Öğrenciler, yazın kuramları ve eleştiri yöntemleri hakkında inceleme yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Öğrenciler çalışmalarını sözlü olarak sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Öğrenciler farklı metinleri farklı eleştiri yöntemleriyle analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Edebiyatbilim Eleştiri Kuramları | |
2 | Yansıma | |
3 | Yansıma | |
4 | Sosyal Gerçek | |
5 | Tarihsel - Sosyal - Ekonomik İnceleme | |
6 | Topluma Yönelik İnceleme | |
7 | Esere Dönük İnceleme | |
8 | Metne Dönük Eleştiri | |
9 | Metindışı Eleştiri | |
10 | Stilistik İnceleme | |
11 | Stilistik İnceleme | |
12 | Yazara Dönük İnceleme | |
13 | Yazar ve Freud Araştırması | |
14 | Yazar ? Okur |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders ile ilgili makaleler |
Ders Kaynakları | - Angelika Corbineau-Hoffmann: Einführung in die Komparatistik - Thomas Bleicher: Allgemeine und Vergleichende Literaturwissenschaft - Peter V. Zima: Komparatistik - Dionys Durisin: Vergleichende Literaturforschung - Thomas Bleicher: Elemente einer komparatistischen Imagologie - Hugo Dyserinck: Komparatistische Imagologie - Götz Pochat: Images in Kunst und Kunstkritik -Friederike Hetsch: Omagologie des Islams in der neueren und neuesten spanischen Literatur. - Binnaz Baytekin; Kuramsal ve Uygulamalı Karşılaştırmalı Edebiyat Bilim - Binnaz Baytekin, Alman Edebiyatında İki Almanya?nın Birleşmesi Olgusu - R. Wellek ve A. Warren, Yazın Kuramı - Carloni ve Filloux, Eleştiri Kuramları - Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri - Terry Eaglaton, Eleştiri ve İdeoloji - Berna Moran, Edebiyat Üzerine Makaleler - Tahsin Yücel, Eleştiri Kuramları - Berna Moran: Feminist Eleştiri Kuramı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |