Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye´Nin Kültür Tarihi | CUL 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İSMAİL HİRA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ahmet Hamdi Tanpınar’ın yapıtları üzerinden Türkiye’nin Tanzimat’tan bugüne doğru yaşadığı modernleşme öyküsünü bir kültür tarihi olarak ele almak. |
Dersin İçeriği | Ahmet Hamdi Tanpınar’ın yapıtlarından yola çıkarak Türkiye’nin modernleşme öyküsünün bir eleştirisi gerçekleştirilmek. Bu bağlamda Tanpınar’ın yapıtlarında ortaya koyduğu çerçeve bir kültür tarihi olarak ele almak. Bu bağlamda sosyolojinin zihniyet kavramıyla ilişkisi, kimlik ve kişilik arasındaki bağlantılar, modernizm meselesi, Bergson düşüncesi ve Türkiye’ye etkileri, muhafazakarlık, Doğu-Batı tartışması, gelenek ve çağdaşlık problemi, modernleşmeden modernliğe geçiş gibi temaları tartışmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyoloji ile hermeneutik arasındaki ilişkileri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Kimlik ile kişilik arasındaki farkı fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Modernizm meselesi hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Yahya Kemal ve Tanpınar arasındaki ilişkiyi tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Benjamin ile Tanpınar arasındaki benzerlikleri ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Bergson ve bergsonculuk hakkında tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
7 | Hafıza ve tarih ilişkisini ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
8 | Muhafazakarlık ve rönesansı karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
9 | Doğu_Batı tartışmasını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
10 | Gelenek ile çağdaşlık ilişkisini eleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
11 | Modernleşmeden modernliğe geçişi tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
12 | Modernleşmeden modernliğe geçişi değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Sosyoloji ve Hermeneutik | |
3 | Kimlik ve Kişilik | |
4 | Modernizm Meselesi | |
5 | Yahya Kemal ve Tanpınar | |
6 | Benjamin ve Tanpınar | |
7 | Bergson ve Bergsonculuk | |
8 | Hafıza ve Tarih | |
9 | Muhafazakârlık ve Rönesans | |
10 | Doğu-Batı Tartışması | |
11 | Gelenek ve Çağdaşlık | |
12 | Modernleşmeden Modernliğe I | |
13 | Modernleşmeden Modernliğe II | |
14 | Sonuç; Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Temel kaynaklar |
Ders Kaynakları | -Tanpınar, Ahmet Hamdi; Aydaki Kadın, Dergah, İstanbul, 2009. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | X | |||||
2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | X | |||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | X | |||||
6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | X | |||||
9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |