Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fotoğraf ve Temsil Sınırları CUL 518 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. RASİM SOYLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Fotoğrafik temsili tartışmak ve kültürel yönünü anlamak.

Dersin İçeriği

Temsil kavramı; fotoğrafik temsilin niteliği; fotoğraf estetiği ve fotoğraf kültürü.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mimesis ve temsil kavramlarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
2 Fotoğrafik temsilin özelliklerini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
3 Fotoğrafik temsilin sınırlarını belirler. Anlatım, Sözlü Sınav,
4 Etno-fotoğrafı, savaş fotoğrafını ve belgesel fotoğrafı görsel kanıt olarak olarak kullanır. Anlatım, Gösteri, Ödev,
5 Çağdaş sanatı fotoğraf ile birlikte değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
6 Temsil krizi tartışmalarında fotoğrafın etkisini tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Mimesis, temsil ve fotoğrafik temsilin niteliği. Mimesis, representation, and the nature of photographic representation
2 Fotoğraf kuramına kısa bir bakış. A short overwiev of the photography theory
3 Terry Barrett’in fotoğraf kategorileri. Terry Barrett’s Photograpy categories
4 Temsili bir sanat formu olarak fotoğraf. Photography as a representational art form
5 Etno-Fotoğraf ve görsel kanıt. Ethno-Photography and visual evidence
6 Değerlendirme sınavı Examination
7 Yeni savaşlar ve yeni savaş fotoğrafı The new wars and new war photography
8 Belgesel fotoğrafın sınırları. The boundaries of documentary photography
9 Postmodern fotoğraf nedir? What is postmodern photography?
10 Portre fotoğrafı mümkün mü? Is possible portrait photography?
11 Piyasa ve sanat kurumlarının fotoğrafla ilişkisi Market and the relationship of the art instituation photography
12 Çağdaş sanat ve fotoğraf Contemporary art and photography
13 Fotoğraftan sonra veya temsil krizi tartışmaları ve fotoğraf After photography or arguing of representation crises and photography
14 Genel değerlendirme General evaluation
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1)Terry Barrett, Fotoğrafı Eleştirmek (İmgeleri Anlamaya Giriş), Çeviri: Yeşim Harcanoğlu, Hayalperest Yayınevi, İstanbul 2012
2)Susie Linfield, Acımasız Aydınlık (Fotoğraf ve Politik Şiddet), Çeviri: M. Emir Uslu, Espas Kuram Sanat Yayınları, İstanbul 2013
3)Quentin Bajaq, Fotoğraftan Sonra (Analog Fotoğraftan Dijital Devrime), Çeviri: Marşa Franco, Yapı Kredi Yayınları Genel Kültür Dizisi, İstanbul 2011
4)Roland Barthes, Camera Lucida, Çeviri: Reha Akçakaya,Altıkırkbeş Yayın, 3.Baskı, İstanbul 2000
5)Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Çeviri: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayın, İstanbul 1993
…………………….. Başkalarının Acısına Bakmak, Çeviri: Osman Akınhay, Agora Kitaplığı, İstanbul 2004
6)Stuart Hall (edt.), Representation: Cultural Representation And Signifying Practices, Sage Publication, London 2003
7)Roger Scruton, Photography and Representation, Critical Inquiry, 7:3, 1981: Spring, p: 577-603
8)Arthur C. Danto, Sanatın Sonundan Sonra (Çağdaş Sanat ve Tarihin Sınır Çizgisi), Çeviri: Zeynep Demirsü, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2010
9)Robert Wicks, Photography As A Representational Art, British Journal Of Aesthetics, 29:1 – 1989: Winter
10) Kendall L. Walton, Mimesis As Make-Believe, On The Foundations Of The Representational Arts, Harvard University Press, 1990

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. X
2 Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. X
3 Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. X
6 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
7 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. X
8 Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. X
9 İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6