Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Finansal Krizler | EKO 566 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇİSEM BEKTUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Finansal krizleri tanımlamak, krizlerin temel nedenleri ile sonuçlarını anlamak; küresel ekonomik sistemin ve Türkiye´nin yaşadığı krizleri tarihsel bir perspektif içerisine yerleştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu derse Krizlerin Doğası ve Nedenleri açıklanarak kriz çeşit ve tanımları üzerinde durulacaktır. Dünyadaki ve Türkiye´deki finansal krizler tarihsel sırasına göre incelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Finansal krizleri ve ortaya çıkış nedenlerini kavrar | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Ödev, |
2 | Finansal krizleri tanılar ve tahmin eder | Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Ekonomik krizlerin öncü göstergelerinin neler olduğunu anlar ve yorumlar | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Ödev, |
4 | Günümüz krizine karşı uygulanan politikaları kritik bir gözle inceler | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Krizlerin Doğaları ve Nedenleri | |
2 | Kriz Teorileri | |
3 | Krizlerin matematiksel olarak tanımlanması | |
4 | 1929 Dünya Ekonomik Bunalımı | |
5 | 1994 Latin Amerika Krizi | |
6 | 1997 Asya Krizi | |
7 | 2001 Krizi | |
8 | 2008 Krizi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Krizlerin Ekonometrik Modellerle Tahmini | |
11 | Krizlerin Sinyal Yaklaşımı Yöntemi ile Tahmini | |
12 | Türkiye´de 1994 Krizi | |
13 | Türkiye´de 2001 Krizi | |
14 | Türkiye´de 2008 Krizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve finansal konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte ekonometrik analiz yaparak bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
2 | Finans ve ekonomi alanında teorik bilgilerini kullanarak ekonometrik yöntem ile uygulama becerisini birleştirip bilimsel yöntemlerle bilgiyi analiz edip yorumlayabilme | X | |||||
3 | Finans sektöründe yaşanan problemleri bilimsel yöntemlerle analiz etme ve çözüm önerisi geliştirme | X | |||||
4 | Finans sektöründeki güncel gelişmeleri ,finans sektörü ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ekonomik ve finansal konularda ileri düzeyde teorik bilgi ve uygulamalı analiz yeteneğine sahip olma | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2 | X | |||||
7 | Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 2 | 24 | 48 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |