Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müzik Araştırmalarında Kullanılan Veri Analiz Yöntem ve Teknikleri | MZB 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmaların sayısal ve sözel verilerinin çözümlenmesinde kullanılan istatistiksel yöntemlerin müzik araştırmalarında nasıl kullanıldığını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Veri analizi kavramının tartışılması, araştırma ve veri türleri ilişkisi, nitel verilerin toplanması ve incelenmesi. Müzik Bilimi özel alanında nitel, nicel ve saha çalışmaları verilerinin analizi, sonuçların yorumlanması ve raporlaştırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veri analizi kavramını kendi sözcükleriyle açıklar. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Veri analiz türlerini sınıflandırır. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Araştırma ve veri türüne uygun analizi seçer. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Nitel veri girişi yapabilir. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Nitel verilere uygun analizi yapar. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Nitel veri analiz sonuçlarını yorumlar ve raporlaştırır. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri analizi kavramının tartışılması | |
2 | Veri analizi ile ilgili temel kavramlar, normal dağılım | |
3 | Veri analizi ile ilgili temel kavramlar, normal dağılım | |
4 | Parametrik testler, korelasyon, ilişkili t, ilişkisiz t testleri | |
5 | Parametrik testler, korelasyon, ilişkili t, ilişkisiz t testleri | |
6 | Tek yönlü ANOVA | |
7 | Tek yönlü ANOVA | |
8 | Nonparametrik testler, Wilcoxon Sign, Mann Whitney U | |
9 | Nonparametrik testler, Wilcoxon Sign, Mann Whitney U | |
10 | Nonparametrik testler, Wilcoxon Sign, Mann Whitney U | |
11 | Analiz raporlarının kontrolü ve tartışma | |
12 | Analiz raporlarının kontrolü ve tartışma | |
13 | Analiz raporlarının kontrolü ve tartışma | |
14 | Dersin Genel Değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Büyüköztürk, Ş. (2008). Veri analizi el kitabı. Ankara:PegemA |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müzik bilimine dair kuramsal bilgileri sınıflandırır. | X | |||||
2 | Müzik bilimine dair kuramsal bilgileri analiz eder. | X | |||||
3 | Müzik bilimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar yapabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme yeteneği kazanır. | X | |||||
4 | Müzik bilimine dair alt problemleri belirler ve çözümler üretir. | X | |||||
5 | Müzik bilimine dair saha çalışmalarını yürütme ve derleme yapabilme yeteneği kazanır. | ||||||
6 | Müzik biliminde öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için alternatif çözümler geliştirir. | X | |||||
7 | Müzik bilimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip ederek, alan dışındaki gruplara aktarabilir. | X | |||||
8 | Müzik bilimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri topluma yansıtabilir. | X | |||||
9 | Müzik bilimi alanına dair edindiği bilgileri problem çözme ve farklı disiplinlerde uygulayarak sentezleyebilir. | X | |||||
10 | Müzik bilimi alanı ile ilgili sorunların çözümünde liderlik yapabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Proje / Tasarım | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |