Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karşılaştırmalı Dünya Halk Müziği Örnekleri MZB 501 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SERTAN DEMİR
Dersi Verenler Prof.Dr. SERTAN DEMİR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

DÜNYA HALK MÜZİKLERİNİN İCRA VE TEKNİKLERİ HAKKINDA DONANIM SAĞLAMAK.

Dersin İçeriği

MEDENİYET OLUŞTURABİLMİŞ FARKLI TOPLUMLARIN MÜZİKLERİNİN YAPISAL ÖZELLİKLERİ ANLATILARAK, KENDİ HALK MÜZİĞİMİZ İLE KARŞILAŞTIRMASI YAPMA.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk müziğinin melodik yapısını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
2 Müzikte karşılaştırma yapma çalışmalarını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Türk halk müziği ve diğer halk müziklerinin yapısal analizlerini yapar Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 SANAT VE MÜZİK NEDİR?
2 KLASİK MÜZİK NEDİR?
3 HALK VE HALK MÜZİĞİ NEDİR?
4 TÜRK MÜZİĞİ SES SİSTEMİ
5 TÜRK HALK MÜZİĞİNİN MELODİK YAPISI VE SES SİSTEMİ
6 TÜRK HALK MÜZİĞİNİN YAPISAL ÖZELLİKLERİ
7 YUNAN HALK MÜZİĞİ
8 JAPON HALK MÜZİĞİ
9 HİNT HALK MÜZİĞİ
10 İSPANYOL HALK MÜZİĞİ
11 RUS HALK MÜZİĞİ
12 ARAP HALK MÜZİĞİ
13 FARS HALK MÜZİĞİ
14 GENEL DEĞERLENDİRME
Kaynaklar
Ders Notu

SERTAN DEMİR (2013) "TÜRK HALK MÜZİĞİNDE TÜRLER", USAR YAY., İSTANBUL
SERTAN DEMİR (2013) "TÜRK HALK MÜZİĞİ SOLFEJİNE GİRİŞ", USAR YAY., İSTANBUL

Ders Kaynakları

AHMET ŞAHİN AK, "TÜRK MUSİKİSİ TARİHİ", KÜLTÜR BAK. YAY., ANKARA
OGÜN ATİLLA BUDAK (2002) "TÜRK MÜZİĞİNİN KÖKENİ GELİŞİMİ" KÜLTÜR BAK. YAY., ANKARA

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müzik bilimine dair kuramsal bilgileri sınıflandırır. X
2 Müzik bilimine dair kuramsal bilgileri analiz eder. X
3 Müzik bilimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar yapabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme yeteneği kazanır. X
4 Müzik bilimine dair alt problemleri belirler ve çözümler üretir. X
5 Müzik bilimine dair saha çalışmalarını yürütme ve derleme yapabilme yeteneği kazanır.
6 Müzik biliminde öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için alternatif çözümler geliştirir. X
7 Müzik bilimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip ederek, alan dışındaki gruplara aktarabilir. X
8 Müzik bilimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri topluma yansıtabilir. X
9 Müzik bilimi alanına dair edindiği bilgileri problem çözme ve farklı disiplinlerde uygulayarak sentezleyebilir. X
10 Müzik bilimi alanı ile ilgili sorunların çözümünde liderlik yapabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 2 2
Performans Görevi (Seminer) 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,16
Dersin AKTS Kredisi 6