Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Tasarım ve İmalat | IMM 542 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT ÖZSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Merve Gizem ÖZDEN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Üretim yöntemlerini öğrenmek, üretim yöntemlerine göre parça ve kalıp tasarımı yapmak, yapılan tasarımları bilgisayar ortamında işleme teknolojileri ile şekillendirmek |
Dersin İçeriği | Paket programı tanıma ve geometrik çizimler, exdrude komutu ile katı model oluşturma, döndürme ve süpürme komutuyla katı model oluşturma, elde edilen katı cisimleri sanal takım dolabı yardımıyla monte etme, Takım yolunun tanımlanması ve sanal işlemenin yapılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknik resim kurallarına göre bilgisayar kullanarak parça görünüşlerini çizme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Metal makine teknolojilerinde üretim yöntemlerini kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Benzetim, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | İki boyutlu geometrik çizimlerden üç boyutlu katı modelleme yapma | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Karmaşık parçaların katı modellerini çizme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Tasarlanan modellerin kalıp ve maçalarını tasarlama | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Tasarlanan kalıp ve maçalarını bilgisayar ortamında işleme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çizim: Bilgisayarla iki boyutlu çizim teknikleri | |
2 | İzdüşümler ve makine parçalarının görünüşleri | |
3 | Üretim Yöntemleri : Sac metal kesme ve şekillendirme, sıcak-soğuk şekillendirme | |
4 | Haddeleme, ekstrüszyon, kaynak, döküm, toz metalürjisi, metal ve plastik enjeksiyon | |
5 | Katı Modelleme: Üretilecek parçaların katı modellerinin oluşturulması | |
6 | Temel çizimden ekstrüzyon, Geometrik prizmalarla katı oluşturma | |
7 | Yüzey modelleme esasları ve uygulamaları, yüzeyden katı modele geçiş | |
8 | Tasarlanan katı model esas alınarak kalıp boşluğunun tasarlaması | |
9 | Tasarlanan katı model esas alınarak kalıp boşluğunun tasarlaması | |
10 | İç boşlukların üretimi için maça, maçabaşı ve maça kutusu tasarımı | |
11 | Kalıplarda Yolluk ve besleyici tasarımı | |
12 | İmalat: Bilgisayarla takım seçimi, kesme ilerleme hızlarının belirlenmesi, takım yollarının tanımlanası | |
13 | Sanal ortamda katı modellerin ve kalıp boşluklarının işlenmesi ve tasarımların NC kodlarına dönüştürülmesi | |
14 | Üretim yöntemlerine göre tasarlanan monte edilen parçaların animasyonların yapılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] A. Demir, Bilgisayar Destekli Tasarım ve İmalat Ders Notları, SAÜ Teknolji Fakültesi |
Ders Kaynakları | [2] S. Tüzel, SalidWorks 2004 Parçalar ve montajlar, Alfa Basım Yayım ve Dağıtım, İstanbul (2004) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |