Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Metal ve Alaşımlarının Katılaşması | IMM 580 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ÖZEL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AHMET ÖZEL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Metal ve alaşımların katılaşması ile ilgili temel ve genel kuram ve kavramları kavratmak. |
Dersin İçeriği | Homojen ve heterojen çekirdeklenme teorileri, heterojen çekirdeklenmenin pratikteki önemi, tane inceltme ve aşılama teknikleri, metal ve alaşımların katılaşmasında büyüme morfolojileri, segregasyonlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çekirdeklenme teorilerini bilgilerini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Heterojen çekirdeklenmenin uygulamalardaki önemini teorikle birleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Çekirdek yapıcıların özelliklerini tanımlar ve uygulamadaki yeri ile benzetim kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, |
4 | Tane inceltme tekniklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, | Ödev, |
5 | Aşılama tekniklerini ve önemini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
6 | Katılaşama ve büyüme morfolojilerini bilgilerini geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
7 | Katılaşma hızının etkilerini bilir, benzetim kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Ödev, |
8 | Segregasyonları tanır, nedenlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel olarak saf metal ve alaşımların katılaşma prensipleri | |
2 | Klasik çekirdeklenme teorileri (Homojen çekirdeklenme ve heterojen çekirdeklenme) | |
3 | Heterojen çekirdeklenmenin çeşitli katılaştırma uygulamalrındaki önemi (Dökme demirlerde çekirdeklenme, alüminyum alaşımlarında tane inceltme uygulamaları) | |
4 | Çekirdek yapıcıların görevleri ve özellikleri | |
5 | Tane inceltme teknikleri ve önemi | |
6 | Aşılama teknikleri ve önemi | |
7 | Metal ve alaşımların katılaşmasında büyüme | |
8 | Metal ve alaşımların katılaşmasında büyüme | |
9 | Bazı parametrelerin katılaşma hızı ve morfolojisine etkileri | |
10 | Büyüme ile ilgili slayt ve video gösterimi | |
11 | Kaynakta katılaşma | |
12 | Segregasyonlar | |
13 | Segregasyonlar | |
14 | Video ve slayt gösterimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
|
Ders Kaynakları | Solidification Processing, M. C. Flemings (McGraw Hill, 1974). Principles of Solidification, An Introduction to Modern Casting and Crystal Growth Concepts, Glicksman, Martin Eden Solidification and Crystallization Processing in Metals and Alloys, Hasse Fredriksson, Ulla Åkerlind
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |