Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dini Mimari Karşılaştırmaları | SAN 618 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Tolga UZUN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dini mimari unsurlarının birbiri ile olan ilişkisi üzerine değerlendirmeler yapmak. |
Dersin İçeriği | Türk ve İslam ile Bizans dini mimari yapıları arasındaki ilişki. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İslam ve Hıristiyan tarihi ve coğrafyasının anlamını açıklar. | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | İslam ve Hristiyan dini mimari yapılarının gelişimini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Dini mimariye etki eden bölgesel kültürler hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | İslam ve Hıristiyan mimari elemanlarını sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Dini mimarinin ortaya çıkışı ve nedenleri ile diğer dini unsurları oluşturan mimari karakterleri arasındaki ilişkileri analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Alanı ile ilgili araştırma konusu önerir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslam ve Hıristiyan Dini Mimarisi hakkındaki yayınları tanıma | |
2 | İslam Sanatının etkili olduğu coğrafi ve tarihi özellikleri kavrama | |
3 | Hıristiyan Bizans Sanatının etkili olduğu coğrafi ve tarihi özellikleri kavrama | |
4 | İslam Mimari yapıları ve gelişimi hakkında incelemeler | |
5 | Hıristiyan Mimari yapıları ve gelişimi hakkında incelemeler | |
6 | İslam ve Hıristiyan yapılarında plan incelemesi | |
7 | İslam ve Hıristiyan yapılarında plan incelemesi | |
8 | İslam ve Hıristiyan yapılarında mekân oluşumu ve aralarındaki ilişkisi | |
9 | Sınav | |
10 | İslam ve Hıristiyan yapılarında mekân oluşumu ve aralarındaki ilişkisi | |
11 | İslam ve Hıristiyan yapılarında cephe gelişimi karşılaştırmaları | |
12 | İslam ve Hıristiyan yapılarında üst örtü gelişimi ve birbiri ile ilişkisi | |
13 | İslam ve Hıristiyan yapı elemanlarının karşılaştırılması | |
14 | İslam ve Hıristiyan mimarisinde malzeme ve teknik karşılaştırmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | DİEZ, E. - ASLANAPA, O., Türk Sanatı, İstanbul 1955 KIZILTAN, A., Anadolu Beyliklerinde Cami ve Mescitler, İstanbul 1958 KRAUTHEMİER, R., Early Christian and Byzantine Architecture, Maryland,Baltimore: Penguin Books, 1965 KUBAN, D., Anadolu-Türk Mimarisinin Kaynak ve Sorunları, İstanbul, 1965 EYİCE, S., Son Devir Bizans Mimarisi, İstanbul,Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, 1980 ARSEVEN,C. E., Türk Sanatı, İstanbul, 1984 ALTUN, A., Ortaçağ Türk Mimarisinin Ana hatları İçin Bir Özet, İstanbul 1988 AHUNBAY,M., “Kilise”, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, C.2, İstanbul,YEM Yayınları, 1997 AHUNBAY,M., “Manastır”, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopodisi, C.2, İstanbul: Yem Yayınları, 1997 KOCH, G., Erken Hıristiyan Sanatı (çev. A. Aydın), İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | X | |||||
3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | X | |||||
4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | X | |||||
5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | X | |||||
7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | X | |||||
8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |