Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fiber Optik Ağ Teknolojileri | EBT 556 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH SEVİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Optik haberleşme ağları ile ilgili araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) çalışmaları son yıllarda oldukça gelişti ve bu ağlar için geliştirilen dizayn prensipleri araştırma laboratuvarlarından dünyanın bir çok ülkesinde sınıf ortamlarına taşındı. Yüksek kapasite gereksinimi duyan son kullanıcı cihazlarının (akıllı telefonların) ve gelişmiş veri depolama merkezlerinin yaygınlaşması ile omurga ağlarda her gecen gün daha fazla yüksek-kapasite erişimi ve iletimine ihtiyaç duyulmakta. Bu nedenle endüstrinin de optik ağlardaki Ar-Ge çalışmaları son yıllarda yüksek bir ivme kazandı. Bu dersin essiz vasfı böylesi önemli ve gelişmekte olan bir konudaki zamanlamasıdır. Bu ders öğrencileri optik ağlar konusunda sadece araştırma üstlenmeye hazırlamakla kalmayıp ayni zamanda bu konulardaki endüstri işlerini rahatlıkla kavramalarını sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği | Fiber optik ağların haberleşmedeki yeri. Optik erişim ağları. Metropol optik ağlar. Dalgaboyu-yönlendirmeli ağlar. Optik ağ yapıları ve protokolleri. Ağ algoritmaları. Optimizasyon problemleri. Hata-yönetim teknikleri. Veri trafiği yönetimi. Ağ kontrol ve yönetimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Optik haberleşme ağları hakkında bilgi edimek, | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Dalgaboyu dönüştürmeyi öğrenmek, | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Optik ağlarda hata denetimi, yedekleme ve kurtarma metotlarını öğrenmek, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Optik ağların internet ile ilişkilerini öğrenmek | Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Optik haberleşme ağları: İlkeler ve problemler | |
2 | Gelişen teknolojiler | |
3 | Yerel Optik Ağlar: Tek bağlantılı ve çok bağlantılı ağlar | |
4 | Optik erişim ağları (Pasif optik ağlar) | |
5 | Optik metropol ağları | |
6 | Dalgaboyu-yönlendirmeli ağlar | |
7 | Yönlendirme ve dalgaboyu atama ve dalgaboyu dönüştürme | |
8 | Sanal topoloji tasarımı ve yeniden yapılandırması | |
9 | Dalgaboyu dönüştürme | |
10 | Hata Denetimi: Işık ağaçları | |
11 | Optik ağlarda yedekleme ve kurtarma metotları | |
12 | Trafik grunlama | |
13 | Ağ kontrol ve yönetimi | |
14 | Optik ağların internetin üst katmanı ile ilişkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Fiber Optik Ağlar Ders Notu, Dr. Ferhat Dikbıyık |
Ders Kaynakları | 1. "Optical Networks," Biswanath Mukherjee, Springer, 2006. 2. IEEE, Elsevier ve SPIE nin konuyla ilgili süreli dergileri. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 35 |
2. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |