Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Optimizasyon | EBT 555 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLÜFER YURTAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste optimizasyonun tanımı, statik ve dinamik optimizasyon detayları hakkında bilgi verilecek, kontrol problemlerine uygulanan optimizasyon teorisinin detayları açıklanacak ve optimum kontrol sistem örnekleri verilecektir. |
Dersin İçeriği | Optimizasyonun tanımı ve içeriği, Sınır değer hesabı ve parametre optimizasyonu, Kontrol sistemlerinde değişimlerin hesaplanması ve dinamik optimizasyon, Optimizasyon teorisinin kontrol problemlerine uygulanması ve Optimum kontrol sistem örnekleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Optimizasyonu tanımak | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Sınır değer hesabı ve parametre optimizasyonunu öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Kontrol sistemlerinde değişimlerin hesaplanması ve dinamik optimizasyonu öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Optimizasyon teorisinin kontrol problemlerine uygulanmasını öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Optimum kontrol sistem örneklerini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Optimizasyonun tanımı ve içeriği | |
2 | Optimizasyonun tanımı ve içeriği | |
3 | Sınır değer hesabı ve parametre optimizasyonu | |
4 | Sınır değer hesabı ve parametre optimizasyonu | |
5 | Sınır değer hesabı ve parametre optimizasyonu | |
6 | Kontrol sistemlerinde dinamik optimizasyon | |
7 | Kontrol sistemlerinde dinamik optimizasyon | |
8 | Kontrol sistemlerinde dinamik optimizasyon | |
9 | Optimizasyonun kontrol problemlerine uygulanması | |
10 | Optimizasyonun kontrol problemlerine uygulanması | |
11 | Optimizasyonun kontrol problemlerine uygulanması | |
12 | Optimum kontrol sistem örnekleri | |
13 | Optimum kontrol sistem örnekleri | |
14 | Optimum kontrol sistem örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] SAGE A. P. and CHELSEA, C., W., Optimum Systems Controls, Prentice Hall, New Jersey, 1977. |
Ders Kaynakları | [2] BRYSON J., ARTHUR E., YU-CHI H., Applied Optimal Control, Hemisphere Publishing Corporation Washington, New York, London, 1975. [3] ANDERSON B. D. O., MOORE J. B., Linear Optimal Control, Prentice Hall, New Jersey, 1971. [4] TABAK D. and KUO B. C., Optimal Control by Mathematical Programming, Prentice Hall, New Jersey, 1971. [5] KIRK D., E., Optimal Control Theory, Prentice Hall, New Jersey, 1970. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 35 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 5 | 10 | 50 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |