Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ayrık İşlemsel Yapılar | EBT 552 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLÜFER YURTAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sonlu olayların mümkün olan çözümlerini araştırmak(varlık, sayma ve optimizasyon problemleri). Matematik becerisi isteyen bilgisayar alanlarında gerekli matematik bilgisini pekiştirmek. |
Dersin İçeriği | Kombinasyonel problemler, Graf teorileri, Ağaçlar ,Kapsama Ağaçları, Eşleme Algoritmaları, Ağ akışları, Sayma Teknikleri, Fonksiyon üretimi, Sayma devreleri, Sonlu durum makineleri, Karno haritaları, Algoritma verimliliği, Algoritma karmaşıklığı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar donanımları, Veri yapıları ve veri tabanlarında kullanılan temel çalışma prensiplerinin anlaşılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Matematiksel çıkarsamanın gelişmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kombinasyonel problemler ve matematiksel indüksiyon | |
2 | Kümeler , bağıntılar ve fonksiyonlar | |
3 | Cebirsel Yapılar | |
4 | Graf teorisine giriş | |
5 | Graf algoritmaları | |
6 | Çoklu graflar ve algoritmaları | |
7 | Yönlü graflar | |
8 | Ağaçlar | |
9 | Sayma teknikleri,sayma devreleri ve Sonlu durum makineleri | |
10 | Algoritma verimliliği | |
11 | Algoritma karmaşıklığı | |
12 | Ayrık matematik uygulamaları ve yazılım geliştirme | |
13 | Ayrık matematik uygulamaları ve yazılım geliştirme | |
14 | Ayrık matematik uygulamaları ve yazılım geliştirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]http://cs.sakarya.edu.tr/nyurtay adresinde yayınladığım indirilebilir ders malzemeleri [2] SELÇUK F., YURTAY,N.,YUMUŞAK , N.,Ayrık İşlemsel Yapılar,2005 |
Ders Kaynakları | [3]Discrete mathematical strures for computer science, Bernard Kolman, Robert C.Busby, Prentice Hall,1987.[4]Discrete mathematics with combinatorics ,James A. Anderson, Prentice Hall, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 35 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |