Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hemşirelik Uygulamalarında Yöntem Çalışması II HMS 676 0 2 + 6 5 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU
Dersi Verenler Doç.Dr. YURDANUR DİKMEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste, öğrenciye birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve yükseltilmesinde, hastalık halinde iyileştirilmesi ve özürlülük halinde bireyin sınırlılıkları ile yaşamasını sağlamaya yönelik hemşirelik bakım uygulamalarının yürütülmesinde kullanılan yöntemleri uygulama ile ilgili beceri kazandırılır.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrenciye birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve yükseltilmesinde, hastalık halinde iyileştirilmesi ve özürlülük halinde bireyin sınırlılıkları ile yaşamasını sağlamaya yönelik hemşirelik bakım uygulamalarının yürütülmesinde kullanılan yöntemlerini içerir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Birey, aile ve toplumun sağlığının yükseltilmesine yönelik hemşirelik uygulamalarını açıklar Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Birey, aile ve toplumun hastalık halinde iyileştirilmesine yönelik hemşirelik uygulamalarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 Birey, aile ve toplumun özürlülük halinde sınırlılıkları ile yaşamasına yönelik hemşirelik uygulamalarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Birey, aile ve toplumun acil durumlarda iyileştirilmesine yönelik hemşirelik uygulamalarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hasta eğitimi (Hasta eğitiminin amaçları, öğretme ve öğrenme, öğrenme alanları)
2 Hasta Eğitimi (temel öğrenme ilkeleri, öğretme süreci ve hemşirelik)
3 Hasta güvenliği uygulamaları
4 Erişkin ve yaşlı bireylerin fiziksel ve psikososyal özellikleri
5 Yara ve yara bakımı
6 Ostomi ve ostomili hastanın bakımı
7 Fiziksel aktivite; hareket ve egzersiz gereksinimi
8 Evde bakım
9 Yoğun bakım ve hemşirelik
10 Kayıp, ölüm ve yas tutma süreci
11 Hemşirelik kuramlarının klinik alana uyarlanması-Vaka Sunumu
12 Hemşirelik kuramlarının klinik alana uyarlanması-Vaka Sunumu
13 Hemşirelik kuramlarının klinik alana uyarlanması-Vaka Sunumu
14 Hemşirelik kuramlarının klinik alana uyarlanması-Vaka Sunumu
Kaynaklar
Ders Notu

Malloch K., O’Grady-Porter T. (2010) Introduction to Evidence–Based Practice: in Nursing and Health care. 2nd Edition Jones and Bartlett Publishers

Lunney M (2009) Critical Thinking to Achieve Positive Health Outcomes: Nursing Case Studies and Analyses. NANDA International, Wıley-Blackwell, Singapore.


Craven R.F, Hirnle C.J. (2009): Fundamentals of Nursing. Human Health and Function. 6th Edition. Lippincott. Williams and Willkins. Philadelphia

LeMone P, Burke K. (2008) Medical Surgical Nursing. 4th Ed. New Jersey, Prentice Hall

Ders Kaynakları

Malloch K., O’Grady-Porter T. (2010) Introduction to Evidence–Based Practice: in Nursing and Health care. 2nd Edition Jones and Bartlett Publishers

Lunney M (2009) Critical Thinking to Achieve Positive Health Outcomes: Nursing Case Studies and Analyses. NANDA International, Wıley-Blackwell, Singapore.


Craven R.F, Hirnle C.J. (2009): Fundamentals of Nursing. Human Health and Function. 6th Edition. Lippincott. Williams and Willkins. Philadelphia

LeMone P, Burke K. (2008) Medical Surgical Nursing. 4th Ed. New Jersey, Prentice Hall

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. X
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. X
3 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. X
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
5 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
6 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler X
7 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. X
8 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 6 6
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6