Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hemşirelik Uygulamalarında Yöntem Çalışması II | HMS 676 | 0 | 2 + 6 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. YURDANUR DİKMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste, öğrenciye birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve yükseltilmesinde, hastalık halinde iyileştirilmesi ve özürlülük halinde bireyin sınırlılıkları ile yaşamasını sağlamaya yönelik hemşirelik bakım uygulamalarının yürütülmesinde kullanılan yöntemleri uygulama ile ilgili beceri kazandırılır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, öğrenciye birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve yükseltilmesinde, hastalık halinde iyileştirilmesi ve özürlülük halinde bireyin sınırlılıkları ile yaşamasını sağlamaya yönelik hemşirelik bakım uygulamalarının yürütülmesinde kullanılan yöntemlerini içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Birey, aile ve toplumun sağlığının yükseltilmesine yönelik hemşirelik uygulamalarını açıklar | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Birey, aile ve toplumun hastalık halinde iyileştirilmesine yönelik hemşirelik uygulamalarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Birey, aile ve toplumun özürlülük halinde sınırlılıkları ile yaşamasına yönelik hemşirelik uygulamalarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Birey, aile ve toplumun acil durumlarda iyileştirilmesine yönelik hemşirelik uygulamalarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hasta eğitimi (Hasta eğitiminin amaçları, öğretme ve öğrenme, öğrenme alanları) | |
2 | Hasta Eğitimi (temel öğrenme ilkeleri, öğretme süreci ve hemşirelik) | |
3 | Hasta güvenliği uygulamaları | |
4 | Erişkin ve yaşlı bireylerin fiziksel ve psikososyal özellikleri | |
5 | Yara ve yara bakımı | |
6 | Ostomi ve ostomili hastanın bakımı | |
7 | Fiziksel aktivite; hareket ve egzersiz gereksinimi | |
8 | Evde bakım | |
9 | Yoğun bakım ve hemşirelik | |
10 | Kayıp, ölüm ve yas tutma süreci | |
11 | Hemşirelik kuramlarının klinik alana uyarlanması-Vaka Sunumu | |
12 | Hemşirelik kuramlarının klinik alana uyarlanması-Vaka Sunumu | |
13 | Hemşirelik kuramlarının klinik alana uyarlanması-Vaka Sunumu | |
14 | Hemşirelik kuramlarının klinik alana uyarlanması-Vaka Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Malloch K., O’Grady-Porter T. (2010) Introduction to Evidence–Based Practice: in Nursing and Health care. 2nd Edition Jones and Bartlett Publishers |
Ders Kaynakları | Malloch K., O’Grady-Porter T. (2010) Introduction to Evidence–Based Practice: in Nursing and Health care. 2nd Edition Jones and Bartlett Publishers |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |