Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İç Hastalıkları Hemşireliği I HMS 605 0 2 + 6 5 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAVVA SERT
Dersi Verenler Doç.Dr. HAVVA SERT,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İç hastalıkları ve bakımı konusunda ileri bilgi ve beceri sahibi olma, hastadaki sorunları saptayabilme, planlama, uygun girişimleri yapabilme becerisi kazandırmak ve eğitimci-araştırmacı rolünü geliştirmek

Dersin İçeriği

İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili temel kavramlar, önemli hastalıklar ve bakım modelleri ile ilgili teorik bilgi ve uygulama içerir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İç hastalıkları hemşireliğine ilişkin temel kavramları tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Performans Görevi,
2 İç hastalıkları hemşireliğinde kullanılan bakım modellerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Performans Görevi,
3 Kronik ağrısı olan hastayı hastayı değerlendirir ve etkin kanıta dayalı bir hemşirelik bakımı uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Performans Görevi,
4 KOAH, koroner arter hastalığı, diyabet, hipertansiyon ve metabolik sendromu olan hastayı değerlendirebilir ve kanıta dayalı bir hemşirelik bakımı uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dünyada ve Türkiye´de iç hastalıkları hemşireliğinin konumu
2 Sağlık Bakımında Biyolojik ve Psikolojik Kavramlar: Kronik durumlar, Sağlık, hastalık, çevre, insan, sosyal destek, duyusal yoksunluk, kritik düşünme, yaşam kalitesi ve öz-bakım gücü, transkültürel hemşirelik
3 Sağlık Bakımında Biyolojik ve Psikolojik Kavramlar: Kronik durumlar, Sağlık, hastalık, çevre, insan, sosyal destek, duyusal yoksunluk, kritik düşünme, yaşam kalitesi ve öz-bakım gücü, transkültürel hemşirelik
4 İç hastalıkları hemşireliğinde bakım modelleri
5 Kronik ağrı tedavi ve bakımında güncel yaklaşımlar
6 Koroner arter hastalıkları tedavi ve bakımında güncel yaklaşımlar
7 Koroner arter hastalıkları tedavi ve bakımında güncel yaklaşımlar
8 Hipertansiyon tedavi ve bakımında güncel yaklaşımlar
9 Diyabet ve yönetiminde güncel yaklaşımlar
10 Diyabet ve yönetiminde güncel yaklaşımlar
11 Metabolik sendrom tedavi ve bakımında güncel yaklaşımlar
12 Metabolik sendrom tedavi ve bakımında güncel yaklaşımlar
13 KOAH tedavi ve bakımında güncel yaklaşımlar
14 KOAH tedavi ve bakımında güncel yaklaşımlar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

-Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010.
-Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR, Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis, 2004.
-Can G. Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi, Mavi İletişim Danışmanlık AŞ Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2007.
-Guyton AC. Guyton Tıbbi Fizyoloji . Çavuşoğlu H, Yeğen BÇ (Çev eds). Nobel Tıp Kitavbevl, İstanbul, 2007.
-Andreoli TE, Carpenter CJ. Cecil Essentials of Medicine Türkçe. Mıstık S (Çev ed). Nobel tıp Kitabevi, İstanbul, 2008

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. X
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. X
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. X
3 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
3 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. X
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır.
5 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
5 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır X
5 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
6 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler X
6 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler
7 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır.
7 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. X
8 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6