Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocukta Cerrahi Hastalıklar ve Bakımı HMS 519 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NURSAN ÇINAR
Dersi Verenler Prof.Dr. SEVİN ALTINKAYNAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Çocukluk dönemi cerrahi hastalıklarında kanıt temelli hemşirelik bakımının sunulması konusunda öğrencinin bilgi ve becerisini geliştirmek.
Dersin İçeriği Çocuklarda cerrahi sorunlar ve hemşirelik bakımı
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocuklarda sık görülen cerrahi hastalıkları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
2 Çocukta cerrahi sorunlarda sık karşılaşılan semptomları tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Performans Görevi,
3 Çocuk yaş grubunda en çok görülen cerrahi hastalıklarda kanıt temelli hemşirelik bakımının sunulmasında bilgi ve beceri kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çocuk Cerrahisinde Hasta Güvenliği
2 Çocuk Cerrahisinde Hasta Güvenliği
3 İnfant Dönem Cerrahisinde Parenteral ve Enteral Beslenme
4 İnfant Dönem Cerrahisinde Parenteral ve Enteral Beslenme
5 Antenatal Tanılı Doğumsal Anomalilerin İzlemi ve Cerrahi Tedaviler
6 Antenatal Tanılı Doğumsal Anomalilerin İzlemi ve Cerrahi Tedaviler
7 Solunum Sisteminin Doğumsal Anomalileri ve Hemşirelik Bakımı
8 Sindirim Siteminin Doğumsal Anomalileri ve Hemşirelik Bakımı
9 Karaciğer ve Safra Yolları Sisteminin Doğumsal Anomalileri ve Hemşirelik Bakımı
10 Karaciğer ve Safra Yolları Sisteminin Doğumsal Anomalileri ve Hemşirelik Bakımı
11 Boşaltım Sisteminin Doğumsal Anomalileri ve Hemşirelik Bakımı
12 Genital Sistemin Doğumsal Anomalileri ve Hemşirelik Bakımı
13 Endoskopik Cerrahi ve Yeni Teknolojiler
14 Endoskopik Cerrahi ve Yeni Teknolojiler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1- Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik, Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
2- Gordon CM, Katzman DK, Rosen DS, Woods ER. (2008). Adolescent Health Care A Pratical Guide, L. S. Neinstein (Ed). Fifth Edition, Lippincott Williams & Wilkins.
3- Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. (2010). Child Health Nursing Partnering With Children & Families, Co: Pearson Education, Second Edition, New Jersey.
4- Törüner E, Büyükgönenç L. (2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Göktuğ Yayıncılık, Ankara.
5- Kollar LM. (2005). Wong?s Essentials of Pediatric Nursing, MJ Hockenberry, D Wilson, ML Winkelstein (Eds), Seventh Edition, Mosby.
6- Çavuşoğlu H.(2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Çilt 1 genişletilmiş 9. baskı,Cilt 2 genişletilmiş 8.baskı, Sistem Ofset.
7- Behrman ,Kliegman,Jenson. (2003).Nelson Textbook of Pediatrics.17. the Edition,W.B.Saunders Company.
8- Neyzi O, Ertuğrul T. (2010). Pediatri, 4. Baskı, 1. Cilt İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi.
9- Savaşer S., Yıldız S.(2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul.
10- Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (2013). Pediatri Hemşireliği, Akademisyem Tıp Kitabevi, Ankara.
11- Gromoda KK. (2007). Mothering Multiples. Breastfeeding & Caring For Twins or More. USA.
12- Bindler Rc, Ball JW, London ML, Davidson MR. (2014). Anne ve Çocuk Hemşireliği Klinik Uygulama Becerileri Kitabı (Çev= NC. Şahiner, A. Açıkgöz, MD. Bal) Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Ankara.
13- Kuğuoğlu S, Demirbağ C. (Ed.)(2015) Aile Temelli Sağlık Yaklaşımı. Akademisyen Kitabevi.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar.
2 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır
3 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir.
4 Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır.
5 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır.
7 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır.
8 Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir.
9 Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
11 Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar.
12 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler
13 Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır
14 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır.
15 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 159
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,36
Dersin AKTS Kredisi 6