Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ortaçağda Türkiye Tarihi ITS 520 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı Ortaçağ Türkiye Sürecinin Tespiti.
Dersin İçeriği Ortaçağ Türkiye Tarihi kaynakları ve araştırmalarının değerlendirilmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ortaçağ Türkiye Tarihi Kaynaklarının Değerinin Ölçülmesi Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 Ortaçağ Türkiye Süreçlerinin Tespiti ve Tayini Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
3 Türkiye Selçukluları Medeniyetinin Tesisinde Kültürel ve Coğrafi Yapının Değerlendirilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
4 Ortaçağ Türkiye Tarihinin Karakterinin Tespiti Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ortaçağda Türkiye Coğrafyasının Oluşumu
2 Ortaçağda Türklerin Anadoluya Gelişi ve Anadoluda Türk Toplumsal Yapısının Gelişimi
3 Ortaçağ Türkiye Tarihi Kaynakları
4 Ortaçağ Türkiye Araştırmaları ve Ortaçağ Türkiye Tarihinin Sorunları
5 Ortaçağ Türkiye Tarihinde Siyasi Yapının Gelişimi
6 Türkiye Selçuklularının Hakimiyetinde Dini Argümanlar, Şiilik Meselesi
7 Türkiye Selçuklularının Sünniliği Sorunsalı
8 Türkiyede İlk Türk Kültürel Yapısın Oluşumu
9 Türkiyede İlk Türk Kültürel Yapısın Oluşumu
10 Türkiyede İlk Türk Şehirleşmesi
11 Türkiyede Şehirleşme-Yerleşim İlişkilerinde Vakıfların Rolü
12 Türkiye Selçuklularında Fikir ve Düşünce Akımları
13 Türkiye Selçuklularında Fikir ve Düşünce Akımları
14 Türkiye Selçuklularında İdari Mekanizmalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. Aksarayi, Müsameretül Ahbar
2. İbn Bibi, El Evamirül Alaiyye
3. İbn Batuta Seyahatnamesi
4. Markizi, Kitabüs Süluk
5. Fuad Köprülü, Anadolu Selçuklu Devletinin Yerli Kaynakları
6. El Ömeri, Mesalikül Ebsar
7. Kalkaşandi, Subhul Aşa
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; X
8 Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6