Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ortaçağ Tarih Metodolojisi ITS 519 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı Ortaçağ Tarihi Araştırma Metotlarının Tespit Edilmesi
Dersin İçeriği Ortaçağ Tarihi araştırmalarının coğrafi süreçlere göre değerlendirilmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ortaçağ Tarihi Kaynaklarının Değerinin Ölçülmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
2 Ortaçağ Süreçlerinin Tespiti ve Tayini Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
3 Türk-İslam Medeniyetinin Tesisinde Kültürel ve Coğrafi Farklılıkların Değerlendirilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
4 Ortaçağ Türk Tarihinin Karakterinin Tespiti Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ortaçağ Tarih Metodolojisine Giriş
2 Ortaçağ Tarih Yazımının Başlangıcı
3 Ortaçağ Tarih Yazımının Gelişimi
4 Ortaçağ Araştırmalarında İzlenecek Metodlara Genel Bir Bakış
5 Ortaçağ Araştırmalarında İzlenecek Metodlara Genel Bir Bakış
6 Ortaçağ Tarih Yazarlarının Yöntemlerine Bir Bakış
7 Ortaçağ Tarih Yazarlarının Yöntemlerine Bir Bakış
8 Kronolojik Tarih Yazımı
9 Kronolojik Tarih Yazımı
10 Olaylara Göre Tarih Yazımı
11 Olaylara Göre Tarih Yazımı
12 Ortaçağ Tarihi Kaynaklarının İncelenmesi
13 Ortaçağ Tarihi Kaynaklarının İncelenmesi
14 Ortaçağ Tarihi Kaynaklarının İncelenmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. R. Stephen Humpreys, İslam Tarih Metodolojisi
2. Şemsettin Günaltay, İslamda Tarih ve Müverrihler
3. Ramazan Şeşen, Müslümanlarda Tarih-Coğrafya Yazıcılığı
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; X
8 Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6