Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Edebi Metinlerde Düşünce | ITS 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KENAN MERMER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Varoluşu anlama çabasının yollarından birisi olarak edebiyatın düşünce ile ilişkisini; düşünce birikiminin edebî eserler yoluyla biriktirilmesi, saklanması ve aktarılmasının örnekler üzerinden gösterilmesi |
Dersin İçeriği | Edebiyatın düşünce ile ilişkisini göstermek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Edebiyat düşüncesinin doğuşu hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Düşüncenin edebiyatla ilişkisini kavrar. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
3 | Edebiyatın fikre feda edilmesini örnekler üzerinden analiz eder. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Edebiyat ve zihniyet ilişkisini uygulamalı olarak öğrenir. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, | Sınav , Ödev, |
5 | Edebiyat ve psikoloji ilişkisini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Dergiciliğin edebiyat içindeki rolünü yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Düşünce olarak edebiyat: edebiyat düşüncesinin doğuşu | |
2 | Şiirin varlıkla ilişkisi | |
3 | Şiirin düşüncesi düşüncenin şiiri: Divan edebiyatının fikrî temelleri | |
4 | Tanzimat Sonrası Türk edebiyatında düşüncenin taşıyıcısı olarak edebiyat | |
5 | Türk felsefesi ve şiirle olan ilişkisi: Adem Kasidesi, Ziya Paşa Terci-i Bent, Terkib-i Bent | |
6 | Ekrem-Hâmid kuşağı ve Servet-i Fünûn şairlerinde bireyin varlık karşısındaki tutumu: Duygu ve düşünce ilişkisi | |
7 | Ulus Devlet sürecinde Edebiyatın Fikre vasıta kılınması: Ziya Gökalp ve Mehmet Emin Yurdakul Örneği | |
8 | Kolonyal ve postkolonyal edebiyat formasyonları | |
9 | İlerlemecilik düşüncesinin edebiyattaki yansımaları | |
10 | Medeniyet düşüncesinin modern şiirdeki izleri | |
11 | Edebiyat ve toplum | |
12 | Edebiyat ve zihniyet | |
13 | Fikir dergiciliğinde edebiyat dergilerinin yeri: Dergâh, Sebilürreşad, Sırat-ı Müstakim, Türk Yurdu, Hareket vb. | |
14 | Postyapısalcılık ve anlamın ötelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Hegel, G.W.F. (1982), Estetik (çev. Nejat Bozkurt), Say Kitap, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 13 |
2. Ödev | 13 |
3. Ödev | 14 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |