Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Sistem Tasarımı ve Simülasyonu | MEK 532 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİNAN SERDAR ÖZKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bilgisayar destekli tasarım ve simülasyon yöntemleri sürekli değişmekte ve yenilenmektedir. Geleneksel Bilgisayar Destekli Tasarım uygulamalarından farklı olarak günümüzde tasarım modülü içerisinde animasyon, yapısal analiz ve simülasyon uygulamaları da yapılabilir hale gelmiştir. Ayrıca günümüz tasarım yazılımları; eş zamanlı mühendislik, tersine mühendislik gibi diğer uygulamalarla da bütünleşik uygulanmak zorundadır. Öğrenciler bu ders ile;mühendislik sistemlerinin; bilgisayarla 2 ve 3 boyutlu tasarlayabilme, 3 boyutlu simülasyon ve analizlerini yapabilme becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Makine Tasarımında ve Simülasyonda Kullanılan Yazılımlar, Parametrik modelleme Mantığı (2D/3D), Üç boyutlu montaj, Tasarım Tabloları Ve Konfigürasyonu, Karmaşık sistemlerin tasarımı, Nokta Bulutlarından Yüzey Örme, Tasarımda Animasyon ve Simülasyon, Simülasyon ile Sistemlerin Yapısal Analizi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Parametrik modelleme Mantığını (2D/3D) bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , |
2 | Karmaşık sistemlerin tasarımı yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Montaj modellemede simülasyon uygulaması yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Bir Sistemin Tasarım ve Simülasyonun yapmayı bilir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Simülasyonda Kullanılan Yazılımlar | |
2 | Parametrik modelleme Mantığı (2D/3D) | |
3 | Parametrik modelleme uygulamaları | |
4 | 3D Montaj Modelleme | |
5 | 3D montaj - demontaj modelleme Uygulamaları | |
6 | Tasarım Tabloları Ve Konfigürasyonu | |
7 | Karmaşık sistemlerin tasarımı | |
8 | Karmaşık sistemlerin tasarım Uygulamaları | |
9 | Tasarımda Animasyon ve Simülasyon | |
10 | Montaj modellemede simülasyon uygulaması | |
11 | Ara Sınav | |
12 | Bir Sistemin Tasarım, Simülasyon ve Yapısal Analizi | |
13 | Sistemin Tasarım ve Simülasyonu Uygulaması | |
14 | Ödevlerin Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Sham Tickoo, “CATIA V5R20 for Designers”, Cadcim Technologies, 2012, USA 2. Nader Zamani, “ CATIA V5 FEA Tutorials Release 20”SDC , 2011 3. Jonathan Weaver and Nader Zamani, “ CATIA V5 Tutorials Mechanism Design & Animation Release 21”, SDC, 2012 4. Paul Tran, “ SolidWorks 2012 Part II: Advanced Techniques”, SDC 2011. 5. Matt Lombard, “ SolidWorks Surfacing and Complex Shape Modeling Bible”, Wiley Publishing inc. 2008,Canada. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Mekatronik mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
4 | Mekatronik mühendisliğinin gerektirdiği makine, elektronik ve bilgisayar yazılım-donanım bilgisi ile birlikte haberleşme ve kontrol teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | ||||||
5 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
6 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
8 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
9 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
12 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak | ||||||
13 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
14 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
15 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |