Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim Tasarımına Giriş | ITM 107 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | 1) Diksiyon 2) Kişilerarası İletişim |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin profesyonel yaşamlarında başarılı olabilmelerinin anahtarlarından olan etkin iletişim becerileri ve iyi bir diksiyona sahip olmalarını sağlayacak akademik bilgi ve tecrübeyi kazanabilecekleri teorik ve pratik bilgileri edinmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişimin temel özellikleri ve unsurları. Yeni iletişim teknolojileri ve iletişim türlerine etkisi. İletişim türlerinin optimal kombinasyonu. Kişilerarası iletişimde kullanılan mobil uygulama ve yazılımlar ile kullanımı. Medya ve iletişim. Yazılı iletişimde kullanılan teknikler. Temel diksiyon. Konuşma, sunum ve teknikleri ile bunların etkin kullanımı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim tasarımı, yönetimi ve teknolojileri alanlarındaki sorunları yorumlamak ve çözüm önerileri geliştirmek | Anlatım, | Sınav , |
2 | İlgili kurumları sorun ve çözüm önerileriyle ilgili yazılı ve sözlü olarak bilgilendirmek | Anlatım, | Sınav , |
3 | İletişim alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri değişik çevrelerdeki iletişim sorun ve gereksinimleri yaratıcı yöntemler bularak çözümlemekte kullanabilmek | Anlatım, | Sınav , |
4 | Yazı dilini etkili kullanmak. | Anlatım, | Sınav , |
5 | Yazılı iletişim taktiklerini bilerek etkili mesajlar üretmek. | Anlatım, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amaç ve içeriği hakkında bilgi vermek | 1-2-3-4 |
2 | Etkili iletişim teknikleri, sözlü ve sözsüz iletişim temel özellikleri | 1-2 |
3 | Beden dili ve doğru kullanımı, dinleme, konuşmaları beden diliyle destekleme | 1-2-3-4 |
4 | Etkili konuşma ve iyi bir konuşmacının temel özellikleri | 4-3 |
5 | Ses/ Nefes tekniklerini öğrenmek ve geliştirmek, diyaframdan soluma | 4-3 |
6 | Anlaşılır ses çıkarabilmek (boğumlanma-ünlüler-ünsüzler) | 4-3 |
7 | Anlatım (Konuşma-konuşmacı) sunuş | 4-3 |
8 | Yazılı anlatım ve iyi Bir Yazıda Bulunması Gereken Özellikler | 5-6-7-8 |
9 | Yazılı İletişimin Önemi, Elektronik Yazışmalar | 5-6-7-8 |
10 | Medya Örgütlerinde Yazılı İletişim | 5-6-7-8 |
11 | Yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim karması | 5-6-7-8 |
12 | Sunum Teknikleri ve Etkili Sunuşun Özellikleri | 5-6-7-8 |
13 | Yeni İletişim Teknolojilerine Bağlı İletişim Tasarımı | 5-6-7-8 |
14 | İletişim Tasarımında Mobil Uygulamalar ve Kullanımı | 5-6-7-8 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Doç. Dr. Ersin Altıntaş, (2001). Sözsüz İletişim ve Beden Dili, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım 2) Dr. Recep Tayfun, (2014), Etkili İletişim ve Beden Dili, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık 3) Nüzhet Şenbay. (1989). Alıştırmalı Diksiyon Sanatı. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı 4) Nüzhet Şenbay. (1995). Söz ve Diksiyon Sanatı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. 5) Donald H. Weıss (Çev) Doğan Şahiner. (1997).Kolay ve Etkili Yazma Teknikleri. İstanbul:Rota Yayınları. 6) Mehmet Altınöz, Ceyhun Parıldar. (2000).Yazışma Teknikleri. Ankara:Nobel Yayınları. 7) Hakan Koç, Menekşe Tarhan Öztoprak. (2003).Yazışma Teknikleri: Örnekler ve Uygulamalar. Ankara:Seçkin Yayıncılık. 8) Reşat Yazıcı. (1997). Yazışma Teknikleri. Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | X | |||||
4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | X | |||||
5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Sözlü Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 5 | 7 | 35 |
Sözlü Sınav | 3 | 3 | 9 |
Proje / Tasarım | 3 | 3 | 9 |
Final | 3 | 3 | 9 |
Performans Görevi (Seminer) | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |