Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya ve Kültür Analizi ITM 312 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. FURKAN SÜRÜN
Dersi Verenler Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Medya pratiklerinin yapısal ve kültürel bağlamlarının incelenmesi, Muhtelif medya alanlarında haber ve eğlence içeriğinin üretim/algı süreçlerinin incelenmesi, Medya kurum ve ürünlerinin yerel/küresel koşullarda araştırma ve analizi için öğrencilerin teşvik edilmesi

Dersin İçeriği

Bu ders, iletişim araçlarının farklı görünüşlerini; bunların sosyal, kültürel ve toplumsal anlamlarının araştırılması yoluyla inceler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Güncel medya alanının eleştirel kavrayışının geliştirilmesi
2 Medya kurumları, bunlarının organizasyonları, üretim ve dağıtım pratiklerinin analizi
3 Medya tüketimi ve medya kullanımının gündelik hayat üzerindeki tesirinin yorumlanması
4 Bilgi akışının küresel ölçekteki ana trendlerinin ve küresel ile yerel arasındaki etkileşimin değerlendirilmesi
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Kültür, İdeoloji & Kimlik
3 Medya, Modernite & Oryantalizm
4 Medya ve kültür ilişkisi
5 Milliyetçilik ve Medya
6 Film Gösterimi
7 I. Vize
8 Küreselleşme ve Medya I
9 Küreselleşme ve Medya 2
10 Küreselleşme ve Medya 3
11 Dijital Medya Kültürleri
12 Dijital İletişim araçları
13 Dönemin gözden geçirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Barker, C. (1999). Television, Globalization and Cultural Identities. Philadelphia: Open University Press 

Karanfil, G. 2009. Pseudo-exiles and reluctant transnationals: disrupted nostalgia on Turkish satellite broadcasts. Media, culture & society, 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. X
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. X
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)