Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Etkileşim ve Sosyal Gelişme | ITM 208 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Sosyal gelişme kavramını açıklamak, tolumsal etkileşimin boyutunu açıklayabilmek. |
Dersin İçeriği | Sözel İletişim, Sözsüz İletişim, Bireylerarası İletişim, Grup İletişimi ve Örgüt İçi İletişim, Çevrimiçi İletişim Güzel Konuşma ve Etkili İletişim, Duygu kontrolü, Beden Dili, Etkili Dinleme, Etkili İletişim ve Sunum Teknikleri, Protokol ve Nezaket Kuralları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal gelişim evrelerini açıklayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Toplumsal etkileşim tiplerini açıklayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim Kavramı ve Süreci | |
2 | Sözlü İletişim | |
7 | Grup İletişimi ve Örgüt İçi İletişim | |
8 | Beden Dili | |
9 | Güzel Konuşma ve Etkili İletişim | |
14 | Protokol ve Nezaket Kuralları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | MakaleLer: Etkili İletişim Anlatabilmek ve Anlayabilmek, Aysel UZUNTAŞ, Ocak 2013 Cilt:21 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 11-30 Etkili Eğitim Denetiminde Yaşanan İletişim Engelleri ve Bu Engelleri Aşma Yolları, Öznur Yazıcı-Yüksel Gündüz, Kuramsal Eğitimbilim, 3 (2), 37-52, 2010 Etkili İletişim Becerileri Çatışma Çözme Biçimleri ve Takım Çalışması, Doç. Dr. Fidan Korkut Kitap: İLETİŞİM BİLGİSİ, T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2712, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1675 Etkili İletişim Teknikleri, T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2775 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1733 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | X | |||||
4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | X | |||||
5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 3 | 5 | 15 |
Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |