Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Etkileşim ve Sosyal Gelişme ITM 208 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Sosyal gelişme kavramını açıklamak, tolumsal etkileşimin boyutunu açıklayabilmek.

Dersin İçeriği

Sözel İletişim, Sözsüz İletişim, Bireylerarası İletişim, Grup İletişimi ve Örgüt İçi İletişim, Çevrimiçi İletişim Güzel Konuşma ve Etkili İletişim, Duygu kontrolü, Beden Dili, Etkili Dinleme, Etkili İletişim ve Sunum Teknikleri, Protokol ve Nezaket Kuralları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal gelişim evrelerini açıklayabilmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Toplumsal etkileşim tiplerini açıklayabilmek Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişim Kavramı ve Süreci
2 Sözlü İletişim
7 Grup İletişimi ve Örgüt İçi İletişim
8 Beden Dili
9 Güzel Konuşma ve Etkili İletişim
14 Protokol ve Nezaket Kuralları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

MakaleLer:

Etkili İletişim Anlatabilmek ve Anlayabilmek, Aysel UZUNTAŞ, Ocak 2013 Cilt:21 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 11-30

Etkili Eğitim Denetiminde Yaşanan İletişim Engelleri ve Bu Engelleri Aşma Yolları, Öznur Yazıcı-Yüksel Gündüz, Kuramsal Eğitimbilim, 3 (2), 37-52, 2010

Etkili İletişim Becerileri Çatışma Çözme Biçimleri ve Takım Çalışması, Doç. Dr. Fidan Korkut

Kitap:

İLETİŞİM BİLGİSİ, T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2712, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1675

Etkili İletişim Teknikleri, T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2775 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1733

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. X
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. X
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ara Sınav 3 5 15
Kısa Sınav 3 5 15
Ödev 3 3 9
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5