Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dil Eğitiminde Özel Konular ELT 514 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Merve SAVAŞÇI
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Yüksek lisans programına katılan öğrencilere İngiliz dilinin öğretiminde son zamanlarda etkinlik gösteren yenilikleri ve teknolojileri tanıtıp, çağın getirdiği yeni yaklaşımları sunmaktır.
Dersin İçeriği Teknolojinin getirdikleriyle birlikte İngilizce Öğretmenliğinde görülen yeniliklerin sınıf ortamına, öğretmen davranışlarına ve materyal seçimine olan etkisi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İngilizce öğretmeni yetiştirilmesi konusunda uzmanlaşır. Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Sınıf yönetimi ve öğrenci dilinin önemini bilir ve kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 Teknolojinin İngilizce öğretimine sağlayacağı olnakları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
4 Avrupa Dil Portfolyosunu sınıf ortamına nasıl integre edeceğini bilir ve uygular. Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş; İkinci dil edinimine sosyal bakış
2 Dil ediniminde Girdi Krashen, S. (1985). The input hypothesis: issues and implications. London: Longman-Ch.1
3 Dil ediniminde Çıktı Swain, M. (2007). The Output hypothesis and beyond: Mediating acquisition through collaborative dialogue. In M. Pawlak (Ed.), Exploring focus on form in language teaching (pp. 73-91). Poznan: Faculty of Pedagogy and Fine Arts in Kalisz.
4 Yapı-odaklı öğretim H. Xu & R. Lyster (2014) Differential effects of explicit form-focused instruction on morphosyntactic development. Language Awareness
5 Anlatımsal Gramer Öğretiminin Rolü VanPatten, B. & Borst, S. (2012). The roles of explicit information and grammatical sensitivity in the processing of clitic direct object pronouns and word order in Spanish L2. Hispania, 95 (2), 270-284./VanPatten, B. (2004). Input processing in SLA.
6 Konuşma Grameri Goh, C. (2009). Perspectives on spoken grammar. ELT Journal 63(4), 303-312.Timmis, I. (2002). Native-speaker norms and international English: A classroom view. ELT Journal, 56(3), 240-249.
7 Vize
8 English as a lingua franca: kimlik meselesi Jenkins, J. (2007). English as a lingua franca: Attitude and identity. Oxford University Press. Ch1./ Jenkins, J. (2009). English as a lingua franca: interpretations and attitudes. World Englishes, 28(2), 200-207
9 Öğretmenlerin Kimlik meselesi Jenkins, J. (2005). Implementing an international approach to English pronunciation: the role of teacher attitudes and identity. TESOL Quarterly, 39(3), 535-543.
10 Korpus ve Kollokasyon kullanımı KJ Tsai. (2014). Profiling the collocation use in ELT textbooks and learner writing. Language Teaching Research
11 Digital okuryazarlık Hockly, N. & Dudeney, G. (2007). How to teach English with technology. Pearson. /Hockly, N. (2012). Digital literacies. ELTJ
12 Digital nesil Hockly, N.(2011). The digital generation. ELTJ/ (2013). Interactive whiteboards. ELTJ.
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
Kaynaklar
Ders Notu Classroom Pack including the most recent articles.

Jenkins, J. (2007). English as a lingua franca: Attitude and identity. Oxford University Press. Ch1./ Jenkins, J. (2009). English as a lingua franca: interpretations and attitudes. World Englishes, 28(2), 200-207
Ders Kaynakları Hedge, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom: A Guide to Current Ideas About the Theory and Practice of English Language Teaching. Routledgefalmer (UK).
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. X
2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. X
3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. X
4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. X
5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. X
6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. X
7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. X
8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. X
9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. X
10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. X
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. X
12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. X
13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. X
14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. X
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6