Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikrobölgelendirme Yöntemleri | JFM 615 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALİ SİLAHTAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mevcut ve yerleşime açılması planlanan alanlardaki tüm afet risklerini büyük ölçekli haritalar üzerinde belirleme çalışmalarının öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Mikrobölgelemenin amacı, mikrobölgeleme haritalarının hazırlanması, mikrobölgeleme haritalarında kullanılan ölçütler, mikrobölgeleme haritalarının yorumlanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikrobölgeleme kavramını tanımlar | Anlatım, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Mikrobölgelemede kullanılan ölçütleri ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | Mikrobölgeleme haritalarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikrobölgeleme kavramı | |
2 | Mikrobölgelemenin amacı ve önemi | |
3 | Mikrobölgelemede kullanılan ölçütler | |
4 | Mikrobölgelemede kullanılan ölçütler | |
5 | Mikrobölgelemede kullanılan ölçütler | |
6 | Mikrobölgeleme haritalarına bakış | |
7 | Türkiyede yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi | |
8 | Türkiyede yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi | |
9 | Türkiyede yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi | |
10 | Türkiyede yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi | |
11 | Dünyanın çeşitli bölgelerinde yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi | |
12 | Dünyanın çeşitli bölgelerinde yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi | |
13 | Dünyanın çeşitli bölgelerinde yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi | |
14 | Dünyanın çeşitli bölgelerinde yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Afet İşleri Genel Müdürlüğü, 2004, Belediyeler için Sismik Mikrobölgeleme El Kitabı 2. Amann P., Heil M. and Huder J. (1997). Determination of shear strength of soft lacustrine clays XIV ICSMFE, Vol. 1, Hamburg 1997, S. 507-510 3. Hardin, B. O. (1978). The Nature of Stress- Strain Behaviour of soils, Earthquake Engineering and Soil Dynamics, ASCE, Vol.1, pp. 3-90 4. Iyisan, R. (1996). Correlations between Kayma dalgası hızı and In-situ Penetration Test Results Technical Journal of Turkish Chamber of Civil Engineers, 7(2): 1187- 1199 (in Turkish). 5. Lee, S.H.H. (1990). Regression models of shear wave velocities Journal of the Chinese Institute of Engineers, (13)5:519-532 6. Siyahi, B.G. and Ansal , A. (1999). Manual for Zonation on Seismic Geoteknik Hazards, Tech. Comm. For Earthquake Eng. TC4, ISSMGE, pp. 68-70 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 8 | 7 | 56 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |