Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Program Değerlendirme EPU 511 0 3 + 0 3 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bir eğitim programın bütün boyutları ile nasıl değerlendirileceği, bu süreçte araştırılması gereken problemler, verilerin toplanması, analizi ve sonuçların programı geliştirmeye yönelik değerlendirilmesi yeterliklerini kazanabilme.
Dersin İçeriği Eğitimde program geliştirme ve değerlendirmede temel kavramlar, ilkeler ve sınıflamalar, değerlendirme türleri ve modelleri, araştırma yöntemleri ve uygulama.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel ilkeler bilgisi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel sınıflamalar bilgisi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 Program Değerlendirmede araştırma problemleri bilgisi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Program Değerlendirmede araştırma yöntemleri bilgisi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
5 Bir eğitim programın geliştirilmesinde değerlendirmenin gerekliliğini kavrayabilme. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
6 Bir eğitim programı ile ilgili verileri toplayabilme. Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
7 Toplanan verileri yorumlayabilme. Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
8 Bir eğitim programının öğelerini tutarlı olarak analiz edebilme. Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
9 Analiz sonuçlarına göre bir eğitim programın yenileyebilme. Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
10 Eğitim programın değerlendirmesinin gerekliliğine inanış. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
11 Bir eğitim programını ölçütlere uygun değerlendirebilme. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitimde program geliştirme ve değerlendirmede temel kavramlar, ilkeler ve sınıflamalar
2 Program değerlendirme türleri
3 Program değerlendirmede kullanılan araştırma yöntemleri
4 Program değerlendirme modelleri.
5 Dünyada program geliştirme uygulamaları
6 Dünyada program geliştirme uygulamaları
7 Türk Ortaöğretim Programının Değerlendirilmesi
8 Ara Sınav
9 Türk İlköğretim Programının Değerlendirilmesi
10 Örnek bir eğitim programı değerlendirme uygulaması
11 Öğrencilerin Değerlendirdikleri Programı Sunması
12 Öğrencilerin Değerlendirdikleri Programı Sunması
13 Öğrencilerin Değerlendirdikleri Programı Sunması
14 Dersin ve dönemin genel değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Demirel, Ö. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
Ertürk, S. (1993). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan.
Sönmez, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Tyler, R. W., (1949). Basic Principles of Curriculum and Instruction. The University of Chicago Press.
Uzunboylu, H. Ve Hürsen, Ç. (2008). Eğitim Programları ve Değerlendirilmesi. Ankara: Öğreti.
Worthen, B. R., & James, R. S. (1987). Educational Evaluation. Longman, London.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma X
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme X
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma X
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
8 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
9 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
9 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
10 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
11 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
11 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
12 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 15 30
Proje / Tasarım 1 16 16
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 193
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,72
Dersin AKTS Kredisi 8