Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kalite İyileştirme Yöntemleri KAL 523 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Gerekmemekle beraber istatistik veya kaliteye ilişkin ders amış olmak dersin daha iyi anlaşılmasına yardımcı olur.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ELİF DÜLGER
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ELİF DÜLGER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ürün ve hizmet kalitesinin iyileştirilmesinde kullanılan basit ve her türlü sorunun analizi ve çözüm önerilerinin geliştirilmesinde kullanılan yöntemler anlatılacaktır.

Dersin İçeriği

Sürekli iyileştirme, iyileştirme yöntemleri (7 araç, yeni yedi araç, TRIZ, 8D ve diğer yöntemler)

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kalite kavramını, unsurlarını ve değişkenlik ile ilişkisini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Basit kalite iyileştirme araçlarını açıklar, uygular Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
3 Yeni ve yeni yedi aracı tanımlar, uygular Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
4 GEMBA KAIZEN kavramını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 6 Sigma, TRIZ ve 8D Yöntemlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 FMEA Analizi yapar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
7 POKA-YOKE ve QFD yöntemlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kalite kavramı, Unsurları ve TKY Ders Notu
2 KAIZEN-Basit Kalite İyileştirme Araçları Ders Notu
3 KAIZEN-Yedi Araç Ders Notu
4 KAIZEN-Yeni Yedi Araç Ders Notu
5 GEMBA KAIZEN Ders Notu
6 6 SİGMA Ders Notu
7 TRIZ Ders Notu
8 8D Ders Notu
9 FMEA Ders Notu
10 POKA-YOKE Ders Notu
11 QFD Ders Notu
12 Farklı_İyileştirme_Teknikleri_Uygulama Ders Notu
13 Ödev Sunumları
14 Ödev Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

ABİS e yüklenecekolan ders notları

Ders Kaynakları

1.KAIZEN-Japonyanın Rekabetteki Başarının Anahtarı, Masaaki Imai, Çev. BRISA, 1994.
2. Improving Quality Through Planned Experimentation, Ronald D. Moen, Thomas W. Nolan, Lloyd P. Provost, McGraw-Hill Inc., 1991.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek
2 Kalite alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek
3 Kalite alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek X
4 Kalite alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek
5 Kalite alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek X
6 Kalite alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek X
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (European Language Portfolio Global Scale, Level B2)
8 Kalite alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek
9 Kalite alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek X
10 Kalite alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 37
2. Ödev 38
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)